اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بهشت‌آباد مخاطرات زیست‌محیطی دارد/ موضع مجمع نمایندگان در این خصوص محکم است

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس گفت: در خصوص پروژه‌ بهشت‌آباد، به دلیل مخاطرات زیست‌محیطی جدی و نگرانی مردم اجازه حفر تونل را در استان نخواهیم داد و مجمع نمایندگان استان بر این موضع محکم ایستاده‌اند.

بهشت‌آباد مخاطرات زیست‌محیطی دارد/ موضع مجمع نمایندگان در این خصوص محکم است

احمد راستینه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: پروژه تامین آب شرب نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری به نام پروژه بن_بروجن با اینکه 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به بحران کم‌آبی از ضروری‌ترین پروژه‌های استان است و اجازه نمی‌دهیم این پروژه ضروری به پروژه‌های غیرقانونی و مخرب محیط زیست گره خورده شود.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی استانداران دو استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان مکلف به تامین امنیت پروژه بن_بروجن هستند و پیگیری‌ها برای رفع مشکل اجتماعی ایجاد شده در آب‌گیر در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص پروژه‌ بهشت‌آباد نیز سال گذشته شفاف گفتیم که به دلیل مخاطرات زیست‌محیطی جدی و نگرانی مردم چهارمحال و بختیاری اجازه حفر تونل را در استان نخواهیم داد و مجمع نمایندگان استان بر این موضع محکم ایستاده‌اند.

راستینه تاکید کرد: حرف و موضع همه ما این است که نیاز آبی مردم چهارمحال و بختیاری مرتفع شود و مازاد آب با رعایت مسائل زیست‌محیطی و قانونی به صورت منطقی به سایر استان‌ها منتقل گردد و امیدواریم قوه عاقله‌ و بی‌طرفی در استان حضور یابد تا مشاهده کند آب مازادی وجود نداشته و مردم در تامین آب شرب خود دچار بحران شده‌اند و این کشمکش‌ها بیهوده و اتلاف وقت است.

وی تاکید کرد: در خصوص بن_بروجن نیز آخرین تصمیم بر این شد که در طرحی پدافندی محل جایگزینی برای آبگیر این پروژه که 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد توسط آب منطقه‌ای با مطالعات کارشناسی مشخص شود تا در صورت بروز مشکل مجدد سریعا از این محل برای تامین آب شرب مردم استفاده کرد.

انتهای پیام/68033

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول