اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پایان امضاهای طلایی و انحصار در صدور مجوزها با طرح جدید مجلس

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: با این طرح می‌توان به انحصار در صدور مجوزها و امضاهای طلایی پایان داد و به‌ تبع آن رقابت در بین واحدهای تولیدی مختلف ایجاد کرد؛ رقابت می‌تواند منجر به افزایش کیفیت کالاهای تولیدی شود که اگر چنین چیزی رقم نخورد، تمام واحدهای تولیدی کشور مانند حوزه خودرو، انحصاری خواهند شد.

پایان امضاهای طلایی و انحصار در صدور مجوزها با طرح جدید مجلس

پروین صالحی مبارکه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مبارکه، با اشاره به تصویب کلیات طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌ و کار در مجلس، اظهار داشت: مهم‌ترین مانع برای همه تولیدکنندگان و کسانی که به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌ و کار هستند، بحث مجوزها و بروکراسی اداری است که حتی در صورت راه‌اندازی یک کارگاه کوچک، سنگ‌اندازی‌های بسیار جلوی پای آن‌ها ایجاد می‌شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کارآفرینان برای فعالیت باید به سراغ تک‌تک سازمان‌های مربوطه روند تا مجوزهای لازم را اخذ کنند و وجود این موانع باعث می‌شود که آن‌ها قبل از شروع کار، در یک بازه زمانی طولانی درگیر مجوزهایی شوند که توجیه اقتصادی راه‌اندازی کسب‌ و کار را از بین می‌برد.

ساماندهی ساز‌وکار راه‌اندازی کسب‌ و کارها با طرح جدید مجلس

وی با توضیح اینکه مجلس برای حل این مشکلات چندین ماه کار تخصصی انجام داد تا طرح موردنظر آماده شود، افزود: برای ساما‌ندهی ساز‌وکار راه‌اندازی کسب‌ و کارها و حمایت از فعالان اقتصادی و کارآفرینان، نمایندگان مجلس طرحی را تحت عنوان تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌ و کار تهیه‌کرده‌اند.

صالحی مبارکه تصریح کرد: این طرح در قالب یک ماده واحد و باهدف اصلاح و برطرف کردن خلاهای قانونی موجود تهیه شده است و کلیات آن امروز با رأی بالایی تصویب شد.

اهمیت ویژه مباحث اقتصادی در نظر نمایندگان مردم

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه مجلس به وضعیت اقتصادی کشور، اضافه کرد: تعداد زیادی از طرح‌های اعلام وصول شده در مدتی که از شروع فعالیت‌های مجلس یازدهم می‌گذرد، اختصاص به بحث‌های اقتصادی داشته است که همین رویکرد نشان از اهمیت ویژه مباحث اقتصادی در نظر نمایندگان مردم دارد.

وی با بیان اینکه فرآیند فرسایشی صدور مجوز از جمله مشکلی بود که سال‌های گذشته فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و فارغ‌التحصیلان برخی رشته‌ها برای ورود به بازار کار از آن انتقاد می‌کردند، خاطرنشان کرد: با این طرح بروکراسی اداری تا حد زیادی حذف و فرآیند صدور مجوز الکترونیکی می‌شود.

صالحی ادامه داد: این طرح درگاهی برای پیگیری انواع مجوزها، تعیین سقف زمان مشخص، تسهیل حداکثری شرایط اخذ و ایجاد فضای رقابتی سالم را ایجاد می‌کند تا زمینه رفع انحصار از برخی مشاغل خدماتی و اشتغال‌زایی بسیاری از جوانان شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اطلاعات یک واحد تولیدی در سامانه مربوطه درج می‌شود و ارگان‌ها موظف هستند که در یک بازه زمانی مشخص، پاسخ منفی یا مثبت خود را نسبت به شروع فعالیت واحد تولیدی اعلام کنند.

پایان امضاهای طلایی و انحصار در صدور مجوزها

وی با توضیح اینکه یکی از دلایل بالا بودن سطح قیمت‌ها در خدمات حقوقی نیز انحصار است که اشتغال را پایین و قیمت‌ها را بالا می‌برد، گفت: با این طرح می‌توان به انحصار در صدور مجوزها و امضاهای طلایی پایان داد و به‌ تبع آن رقابت در بین واحدهای تولیدی مختلف ایجاد کرد؛ رقابت می‌تواند منجر به افزایش کیفیت کالاهای تولیدی شود که اگر چنین چیزی رقم نخورد، تمام واحدهای تولیدی کشور مانند حوزه خودرو، انحصاری خواهند شد.

صالحی مبارکه اضافه کرد: همچنین ایجاد بازار سیاه خریدوفروش مجوزها هم از جمله تبعات انحصار است و اعطای قطره‌چکانی مجوزهای کسب‌ و کار در برخی از بازارها موجب شده است که تعادل در بین عرضه و تقاضای موجود در این بازارها بهم‌ خورده و هزینه خرید خدمت به‌طور چشم‌گیری افزایش پیدا کند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ارائه سازوکاری مناسب برای جمع‌آوری مجوزهای کاغذی، حذف امضاهای طلایی و نظارت برخط بر این مجوزها از جمله اثرات طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار است.

انتهای پیام/63119/ق30/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول