اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

هزینه بیماران کرونایی گلستان بالاتر از میانگین کشوری/ تمدید اعتبار بیمه‎‌های سلامت غیرحضوری شد

مدیر کل بیمه سلامت استان گلستان گفت: هزینه بیماران کرونایی در استان گلستان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

هزینه بیماران کرونایی گلستان بالاتر از میانگین کشوری/ تمدید اعتبار بیمه‎‌های سلامت غیرحضوری شد

مهرداد کمانگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: هزینه بیماران کرونایی به طور میانگین در کشور ۶ میلیون ۴۰۰ هزار تومان و این عدد در استان گلستان ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۶۶۳ هزار و ۹۳۷ گلستانی زیرپوشش بیمه سلامت هستند؛ عمده‌ترین تعداد بیمه‌شدگان را در صندوق روستائیان با ۸۳۶ هزار و ۵۷۵ نفر عنوان و تصریح کرد: ۱۴۲ هزار و ۳۶۴ نفر زیرپوشش صندوق بیمه همگانی هستند.

به گفته کمانگری؛ ۱۱۹ هزار و ۲۱۵ نفر از صندوق کارکنان دولت خدمات بیمه سلامت را دریافت می‌کنند، ۵۹ هزار و ۸۶۷ نفر زیرپوشش صندوق سایر اقشار که شامل خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، طلاب و روحانیون، اتباع خارجی و دانشجویان می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان از زیرپوشش قرار گرفتن ۵ هزار و ۹۱۶ بیمه شده در صندوق ایرانیان خبر داد و افزود: گلستان در زمینه نسخه‌نویسی الکتروینک در بخش خصوصی رتبه پنجم کشور را به دست آورده است و در بخش دولتی حائز رتبه دهم شد.

کمانگری با تشریح اجرای طرح «پزشک خانواده شهری» در صندوق بیمه همگانی سلامت گفت: از ابتدای تیرماه تعداد ۶ استان در سطح کشور به عنوان پایلوت انتخاب شدند تا به بیمه‌شدگان طرح پزشک خانواده شهری خدمات رایگان بدهند.

وی با بیان اینکه ۱۴۲ هزار بیمه شده در صندوق بیمه همگانی سلامت «شهری» در استان خدمات رایگان دریافت می‌کنند، ابراز کرد: از این تعداد ۱۰۱ هزار نفر به ۱۰۹ پزشک معرفی شدند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان در خصوص بیمه‌شدگان صندوق بیمه روستاییان و سلامت همگانی افزود: دفترچه‌های بیمه فاقد اعتبار تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به صورت سیستمی تمدید اعتبار شده است.

کمانگری با اشاره به عدم تمدید اعتبار دفاتر بیمه پس از این تاریخ بیان کرد: بیمه شدگان از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری به آدرس‌های اینترنتی http://www.bimehsalamatiranian.ir ، https://eservices.ihio.gov.ir/esc و یا مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد می‌توانند نسبت به تمدید اعتبار دفاتر بیمه خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بیمه‌شدگان پس از ورود به سامانه شهروندی از خدمات مختلفی برخوردار می‌شوند، گفت: این خدمات شامل ویرایش مشخصات فردی، تمدید اعتبار بیمه، افزودن عضو خانوار و جستجوی مراکز خدمات سلامت است همچنین نسخ الکترونیکی در این سامانه قابل دسترسی است.

انتهای پیام/۸۳۰۰۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول