اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

فقط ۵۰ میلیارد اعتبار سفر استاندار به رازوجرگلان

فرماندار رازوجرگلان از مصوب شدن مصوبه شامل اقدام و پیگیری و مکاتبات با ۵۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای دور دوم سفر استاندار به شهرستان رازوجرگلان خبر داد.

فقط ۵۰ میلیارد اعتبار سفر استاندار به رازوجرگلان

روح‌الله حسین پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رازوجرگلان اظهار کرد: دور دوم سفر استاندار به شهرستان به دلیل کرونا انجام نشد ولی با دعوت از تعدادی از افراد ازجمله بخشداران، شهرداران، شوراها و علما و فرماندار به استانداری مسائل و مشکلات شهرستان را موردبررسی قرار گرفت و بعد از چند روز مصوبات و اعتبار موردنظر که ۲۷ مصوبه با ۵۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود، به فرمانداری ارجاع شد.

وی گفت: این اعتبار سه قسمت است که  یک قسمت آن  ۲۳ میلیارد و صد میلیون تومان از اعتبارت استانی است، ۹ میلیارد تومان آن از اعتبارات ملی و ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ تومان آن نیز از محل اعتبارات توازن ملی است که این اعتبارت علاوه بر اعتبارات شهرستان که چیزی حدود ۷۰۷ میلیارد تومان  است و این ۵۰ میلیارد یک اعتبار کمکی است.

فرماندار رازوجرگلان افزود: ۲۷ مصوبه شامل روکشی اسفالت راه روستایی، حذف نقاط  حادثه‌خیز، احداث بندهای انحرافی برای کل شهرستان، اجرای طرح‌های هادی روستایی تحت عنوان جابه‌جایی تیرهای برق، کمک به تکمیل آب‌رسانی به روستاها و پرورش اسب اصیل ترکمن که این موارد نیز به‌صورت شهرستانی است.

وی تصریح کرد: برخی مصوبات نیز به اسم بخش‌ها است ازجمله تکمیل پل غلامان با یک میلیارد تومان اعتبار، تکمیل پل روستای یوقان برج در بخش غلامان با دو میلیارد تومان، تکمیل پل روستای گرکز در بخش جرگلان با یک میلیارد تومان که در هفته دولت به بهره‌برداری رسیده ولی به پیمانکار بدهکار است و مسیر آن باید اسفالت شود و همچنین احداث سالن ورزشی شهر یکه سعود که در حال حاضر ۱۵ درصد کار انجام‌شده که برای آن یک میلیارد تومان در جلسه مصوب شد و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز از قبل از منابع استانی برای آن در نظر گرفته بودیم که تاکید شد با این اعتبارات هر چه زودتر تکمیل شود.

حسین پور ادامه داد: همچنین برای زمین چمن دویدخ و بچه دره نیز اعتبار درنظر گرفته شده و هر چه زودتر باید بعد از گذشت چهار سال که از کلنگ زنی می گذرد، تکمیل گردد.

وی افزود: برای شهر راز نیز یک سالن ورزشی با سابقه ۴ ساله که نیمه کاره و از سفر ریاست جمهوری می باشد که برای آن یک میلیارد تومآن در نظر گرفته شد .

برای شهرداری‌ها نیز  سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مصوب شد که شهرداری هرچقدر اعتبار داشته باشند کم است و این کمکی است که در جلسه برای آن‌ها شد .

فرماندار رازوجرگلان همچنین از مصوبات در حوزه بانوان نیز گفت: برخی پروژه‌ها همآنطور که گفته شد نیاز به پیگیری‌ها مکرر دارند که ازجمله آن‌ها در جلسه مصوب شد پنج غرفه رایگان به مدت یک سال جهت ارائه تولیدات بانوان رازوجرگلان در دوشنبه‌بازار در بجنورد اختصاص یابد ضمن اینکه در بازارچه در حال احداث جرگلان نیز پیش‌بینی‌های لازم را خواهیم داشت.

وی گفت: بانک سپه در شهر غلامان که فاقد هیچ‌گونه شعبه‌ای نیستند یک باجه تأسیس شود که توسط بانک موردنظر باید پیگیری شود تا تأسیس گردد و همچنین دبیر شورای هماهنگی بآنک ها نیز یک سهم از ابلاغات را به اشتغال‌زایی در شهرستان در نظر بگیرد که اجرای مصوبات اشتغال‌زایی به بآنک ها هنوز ابلاغ نشده است که برای رازوجرگلان در نظر خواهند گرفت.

حسین پور تأکید کرد: برای احداث کتابخانه در شهر یکه سعود ظرف یک هفته بخشدار و شهردار مکانی موقت تا احداث کتابخانه در این شهر در نظر بگیرند و مرزبانی و علوم پزشکی نیز برای تأمین پزشک در غلامان و راز که شبانه‌روزی نیستند همکاری کنند.

فرماندار رازوجرگلان گفت: مقرر شد اورژانس ۱۲۳ آسیب‌های اجتماعی که در ساعات اداری در محل کار خود فعالیت دارند و تنها در مرکز شهرستان رازوجرگلان هستند از ساعات اداری به ۲۴ ساعته افزایش پیدا کرد و در هر سه بخش رازوجرگلان نیز باید حضور یابد.

وی افزود: برای سرویس ایاب و ذهاب  دانش آموزان شهرستان که سال گذشته ماهی ۲۰ میلیون تومان سرانه داشتند، این رقم به ۵۰ درصد برسد.

حسین پور تأکید کرد: کمبودهای درمانگاه‌ها نیز ازجمله در حوزه تجهیزات نیز باید توسط علوم پزشکی تأمین گردد و در حوزه بهداشت و درمان مقرر شد که در هفته یک روز یک متخصص زنان، یک متخصص داخلی و یک متخصص سونوگرافی در این شهرستان مستقر شود و دستگاه سونوگرافی نیز توسط علوم پزشکی تهیه شود که البته علوم پزشکی مشکلی جهت دستگاه ندارد.

وی همچنین از اعتبارت اختصاص‌یافته به راه و جاده‌های جرگلان نیز گفت: بیشترین اعتبار با ۷ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارت استانی، دو میلیارد و ۵۰۰ از توازن و ۵میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان نیز از اعتبارات ملی است که برای راه و شهرسازی بوده که همآنطور که گفته شد احداث سه پل حذف نقاط حادثه‌خیز و همچنین خرید ماشین‌آلات راهداری و روکش اسفالت راه‌ها است.

فرماندار رازوجرگلان تأکید کرد سعی شده در مصوبات عدالت در سه بخش مرکزی و غلامان وجرگلآن  رعایت شود  و مردم بتوانند از خدمات بهره‌مند شوند یک مسئله دیگر نیز این است که اختصاص این اعتبار بستگی به همراهی سازمان برنامه‌وبودجه دارد که البته استاندار نیز نگاه ویژه و خوبی به این شهرستان داشته است که از مصوبات دوره قبل ۳۲ پروژه بود که ۳۱ پروژه عملی شده و امید داریم  این ۲۷ پروژه سفر دوم نیز به همین منوال باشد و سازمان برنامه‌وبودجه هر چه سریع‌تر این اعتبار را در اختیار این شهرستان بگذارد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول