اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اقدامات حفاظتی در جنگل‌ها و مراتع کشور تشدید می‌شود

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری از تشدید اقدامات حفاظتی در جنگل‌ها و مراتع کشور خبر داد.

اقدامات حفاظتی در جنگل‌ها و مراتع کشور تشدید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدی‌شهر، سرهنگ رضا اکبری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان مهدی‌شهر گفت: پوشش حفاظتی سازمان جنگل‌ها اکنون به ۹۰ درصد ارتقا یافته و برای تقویت ضریب حفاظتی استفاده از بی‌سیم، راه‌اندازی مرکز کنترل و پایش اطفای حریق، نصب «جی.پی.اس» خودروها، نصب دوربین در مناطق بحرانی و منتهی به جنگل و ... در بعضی از استان‌ها همزمان با سازمان جنگل‌ها افتتاح شد.

وی گفت: مردم و جوامع محلی، یگان حفاظت و حاکمیت به مفهوم عام را سه ضلع به هم پیوسته دانست که می‌توانند در کنار هم و با همکاری هم به حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست کمک کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور یادآور شد: وظیفه سازمان جنگل‌ها سازماندهی، برنامه‌ریزی و راهبری مجموعه کلان منابع طبیعی است و هیچ توسعه‌ای در کشور چه عمومی و چه عمرانی نباید بدون پیوست منابع طبیعی انجام شود.

اکبری دکترین حاکم بر یگان حفاظت را فرهنگ‌سازی در بین اقشار مردم به ویژه کودکان و دانش‌آموزان در کتاب‌های درسی برشمرد و گفت: اگر بتوانیم با روش‌ها و الگوهای آموزشی و فرهنگی حفاظت از منابع طبیعی را به یک اصل و فرهنگ  در جامعه و افکار عمومی تبدیل کنیم دیگر نیازمند تشکیل پرونده تخلف، جریمه یا زندان برخی افراد متخلف در منابع طبیعی نخواهیم بود.

وی مشارکت مردم و فرهنگ‌سازی در این حوزه را نخستین رویکرد این سازمان در امر حفاظت از منابع طبیعی خواند و افزود: نوآوری، خلاقیت و اصلاح فرآیندها از شاخصه‌های لازم و ضروری است که یگان حفاظت می‌تواند در کنار تأمین و تجهیز امکانات با جرایم و تخلفات در عرصه‌های منابع طبیعی مقابله کند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری بیان داشت: نظم و ساماندهی نیروهای حفاظتی در مأموریت‌ها، نظارت و بازدیدهای سرزده و مستمر به پاسگاه‌ها و کنترل محمولات جنگلی و مرکز پایش حریق می‌تواند در امر حفاظت بهینه بسیار مثمرثمر واقع شود.

اکبری حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی را از مأموریت اصلی این سازمان دانست و افزود: هر کشوری برای دارا بودن استقلال نیازمند اقتصاد درون زا و امنیت غذایی و زیستی مناسب است که پایه و اساس این استقلال به منابع طبیعی وابسته است.

وی افزود: منابع طبیعی سرمایه ملی، راهبردی و میراث گران‌بهاست و حفاظت از این منابع مستلزم نگاه ملی و فراملی است و باید در کنار حفاظت به امر مدیریت در حفاظت توجه بیشتری کنیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تأکید کرد: توجه به ظرفیت‌های مردم و جوامع محلی و سایر دستگاه‌ها و همیاران طبیعت در ادامه این مسیر بسیار مهم است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول