اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

طرح «نذر آب» نماد خدمت بی‌منت به محرومان است

فرماندار شهرستان نهبندان گفت: یکی از اهداف مهم جمعیت هلال‌احمر موضوع بشردوستی و خدمت بی‌منت است که در جریان برگزاری طرح نذر آب در مناطق محروم،‌ به‌خوبی شاهد آن هستیم.

طرح «نذر آب» نماد خدمت بی‌منت به محرومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، مجید بیکی ظهر امروز در مراسم رونمایی از کمک‌های معیشتی دومین کاروان «نذر آب۴» در شهرستان نهبندان، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم جمعیت هلال‌احمر موضوع بشردوستی و خدمت بی‌منت است که در جریان برگزاری طرح نذر آب در مناطق محروم،‌ به‌خوبی شاهد آن هستیم.

وی با بیان اینکه خدمات هلال‌احمر در قالب تأمین آب در کنار خدمات بشردوستانه‌ای که همواره ارائه می‌دهند، قابل تقدیر است، افزود: بهترین دارایی جمعیت هلال‌احمر نیروی انسانی است و باید قدردان آن ها بود.

فرماندار نهبندان بیان داشت: با توجه به شرایط خاص در منطقه خراسان‌جنوبی به خصوص شهرستان نهبندان امروز مهم ترین اولویت منطقه تأمین آب است.

بیکی با اشاره به اینکه شهرستان نهبندان ۱۷ درصد وسعت استان را شامل و ۵۲ هزار نفر جمعیت دارد، گفت: ۶۰ درصد جمعیت این شهرستان روستایی و دارای ۲۷۸ نقطه روستایی هستیم بنابراین این پراکندگی بالا و جمعیت پایین باعث شده هزینه خدمات‌رسانی بسیار افزایش یابد.

وی ادامه داد: امروز داوطلبان و خیران شرکت‌کننده در طرح‌های حمایتی هلال‌احمر همچون نذر آب با الگو گرفتن از ارزش‌های انسانی و اسلامی وارد میدان می‌شوند.

 فرماندار نهبندان با اشاره به فعالیت بشردوستانه و رفع کمبودهای مناطق محروم توسط هلال‌احمر، خاطرنشان کرد: آموزش بخش مهم فعالیت هلال‌احمر است لذا با برنامه‌ریزی باید همواره به روز باشند.

«محمدرضا رضایی» مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه نیروهای داوطلب پایه و اساس جمعیت هلال‌احمر هستند، اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر برای کاهش آلام مردم دچار خشکسالی استان در سال‌های اخیر در قالب طرح «نذر آب» طرح توزیع تانکر آب و سبد غذایی را به اجرا در آورده است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر حلقه اتصالی بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان است، گفت: امروز از توان داوطلبین و خیرین دیگر استان‌ها برای رسیدگی به مناطق محروم استفاده کرده‌ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه زلزله خاموش و خشکسالی‌های ۲۰ ساله اخیر در استان اقتصاد مردم را نابود کرده است، عنوان کرد: تنش آبی امروز مهم‌مرین مشکل مردم منطقه است که باید چاره ای برای آن اندیشیده شود.

رضایی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر با کمک جوانان، امدادگران، داوطلبان و خیرین برای تأمین آب پایدار ورود کرده لذا سرمایه اصلی ما داوطبینی هستند که بدون هیچ چشمداشتی با مجموعه هلال‌احمر همراهی و همکاری دارند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول