اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

چند نفر برای حراست از جنگل‌ها جانشان را از دست داده‌اند؟

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: سازمان جنگل‌ها از سال ۱۳۸۴ تاکنون، ۲۳ شهید و ۵۰۰ جانباز داشته و باید از جانفشانی این افراد آثاری ماندگار برای آیندگان تهیه شود.

چند نفر برای حراست از جنگل‌ها جانشان را از دست داده‌اند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ رضا اکبری امروز در مراسم تقدیر از جنگل‌بانان نمونه استان سمنان اظهار کرد: سازمان جنگل‌ها باید طلایه‌دار، پرچم‌دار و پیشرو مدیریت حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی باشد و مسؤولیت مسؤول‌سازی، برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت و راهبری کلان این موضوع را داشته باشد.

وی به موضوع منابع طبیعی و حفاظت از این عرصه‌ها اشاره و اظهار کرد: منابع طبیعی سرمایه ملی، راهبردی و میراث گران‌بهایی است که ارزش استراتژیک دارد و مربوط به نسل حاضر و نسل‌های آینده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تأکید کرد: سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی باید یک نگاه ملی و حاکمیتی به این عرصه‌ها داشته و باید یک تفکر بر مدیریت راهبردی آن داشته باشد.

اکبری به فرصت راهبردی مردمی‌سازی و مردمی کردن حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: باید به نقطه‌ای برسیم که هر یک نفر از جمعیت کشور به یک همیار طبیعت و دیده‌بان منابع طبیعی تبدیل شود.

وی تأکید کرد:‌ اولویت اول برای مدیریت حفاظت از منابع طبیعی استفاده درست از ظرفیت تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها و سپس مردم محور باشد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه در مناطق غیرمسکونی که انسان‌ها حضور ندارند، دست‌اندازی‌ها بیشتر می‌شود، اضافه کرد: باید از تمام ظرفیت‌های استان به ویژه از ظرفیت عظیم نیروی انتظامی به خصوص در استان‌ها در این موضوع استفاده کنیم.

او با اشاره به  کاهش آتش‌سوزی‌ها در اراضی ملی استان سمنان افزود: دلیل این موفقیت تلاش هوشمندانه اداره کل منابع طبیعی و آ بخیزداری استان سمنان در شورای تأمین و یک مصوبه است که فرمانداران مسؤولیت حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی را برعهده داشته باشند.

اکبری یکی از چالش‌های کنونی در دنیا را خشم طبیعت و آتش‌سوزی‌ها دانست و اظهار کرد: یکی از موضوعات اصلی برای حفاظت از منابع طبیعی میانداری و هدایت این موضوع است.

وی نقش شماره یک در حفاظت از منابع طبیعی را برای مردم دانست و گفت: ‌اگر مدیران منابع طبیعی این دیدگاه را نداشته باشند به مشکل می‌خورند؛ ضمن اینکه نباید از ظرفیت رسانه و مراجع دینی نباید غافل شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به موضوع فرهنگ‌سازی به عنوان حلقه مفقوده در حفاظت از منابع طبیعی اشاره کرد و با اشاره به اینکه سازمان جنگل‌ها از سال ۱۳۸۴ تاکنون ۲۳ شهید و ۵۰۰ جانباز داشته، افزود: باید از جانفشانی این افراد که تا پای جان از عرصه‌های ملی کشور دفاع می‌کنند، آثاری ماندگار برای آیندگان تهیه شود.

اکبری بیان کرد: طبیعت قابلیت بازسازی و احیای خودش را دارد ولی این نابودی منابع طبیعی و تخریب‌ها به دلیل دست‌اندازی انسان‌هاست که بهترین تصمیم‌گیری برای منابع طبیعی این است که تصمیمی برای آنها گرفته نشود. 

به گزارش فارس، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به منظور تجلیل از جنگل‌بانان نمونه استان و افتتاح پایگاه اطفای حریق مردمی به استان سمنان سفر کرده بود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول