اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

آشتیانی: وزارت ورزش با تغییرات در استقلال شائبه معامله سیاسی را از بین ببرد/پای مدیران ورزش روی مین سرخابی ها!

قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی گفت: در انتخاب بعضی از اعضای هیأت مدیره استقلال معامله سیاسی صورت گرفته و تغییرات در شرایط فعلی می‌تواند این شائبه را از بین ببرد.

آشتیانی: وزارت ورزش با تغییرات در استقلال شائبه معامله سیاسی را از بین ببرد/پای مدیران ورزش روی مین سرخابی ها!

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص چالش مهم این روزهای ورزش کشور که انتخاب مدیران برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است و همچنین اظهار نظر حمید سجادی در عرض کمتر از 10 روز پیرامون تغییرات در استقلال و اینکه او با مصاحبه روز گذشته نظرش را تغییر داده است اظهار داشت:‌ مسؤولان وزارت ورزش باید بدانند هر صحبتی در مورد موضوعات مختلف انجام می‌دهند، باید به شکلی باشد که در آینده این صحبت‌ها نقض نشود. این موضوع هوشمندی زیادی را می‌طلبد زیرا رسانه‌ها از هوش بالایی برخوردار هستند و از تناقض در اظهارات مسؤولان ورزش کشور بهره‌برداری خواهند کرد.

وی افزود: موضوع استقلال و پرسپولیس در تمام دولت‌ها بسیار مهم بوده و وزرای ورزش در دولت‌های مختلف باید بدانند این دو باشگاه همانند مینی هستند که وزرا روی آنها راه می‌روند. طبیعتا باید با احتیاط کامل در مورد آنها تصمیم‌گیری شود و اگر قولی داده شده باید به آن عمل کنند. تجربه نشان داده حواشی دو تیم بیشترین چالش را برای وزارتخانه ایجاد می‌کند و بهترین راه برای جلوگیری از این چالش‌ها این است که انتخابات در دو باشگاه با تدبیر صورت بگیرد که بعداً مسؤولان مجبور به تغییرات نشوند.

قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی تأکید کرد: متأسفانه در فضای فعلی ورزش کشور فضای مجازی هم تأثیرگذار است و یک عده دنبال فرصت‌طلبی برای سوء استفاده از ورزش هستند بنابراین وزارت ورزش باید به افرادی که چنین نیتی دارند فرصت نداده و کسانی را که به دنبال فرصت‌طلبی از دو باشگاه هستند را خلع سلاح کند. در عین حال مطالبات علاقه‌مندان نیز باید با تدبیر مورد بررسی قرار بگیرد زیرا شرایط به گونه‌ای است که اگر انتخابات خوبی صورت نگیرد وزارت ورزش تاوان آن را پس خواهد داد.

آشتیانی یادآور شد: متأسفانه در دوره‌ گذشته افرادی به عنوان مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال انتخاب شدند که به جای آنکه یار و کمک باشند بیشتر تبدیل به بار شده بودند. اگر افراد خوبی انتخاب شوند قطعاً اعتمادسازی ایجاد می‌شود و شرایط برای سوء استفاده‌گران نیز به سمت تضعیف‌سازی پیش خواهد رفت.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در خصوص مشکلات مدیریتی این باشگاه طی سال‌های اخیر عنوان کرد: قبلاً هم گفته‌ام در انتخاب بعضی از اعضای هیأت مدیره استقلال در دوره‌های گذشته معامله سیاسی صورت گرفته است. اگر موضوع سیاسی نبوده قطعا تغییرات در شرایط فعلی می‌تواند حسن نیت وزارت ورزش را نشان بدهد و این شائبه را از بین ببرد. به نظر من با یک زمان مشخص و منطقی اعضای هیأت مدیره استقلال و پرسپولیس هر چه زودتر باید مشخص شوند که اگر این اتفاق در زمان مناسب صورت نگیرد و به آن بی‌توجهی شود این موضوع تبدیل به یک پاشنه آشیل برای وزارت ورزش خواهد شد.

قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی خاطرنشان کرد: بارها گفته‌ام استقلال و پرسپولیس باشگاه نیستند بلکه دو تیم فوتبال هستند اما میزان حواشی آنها واقعاً‌ عجیب است زمانی می‌توان گفت این تیم‌ها باشگاه شده‌اند که برای آنها مجمع تشکیل شود و سپس هیأت مدیره از داخل مدیرعامل را انتخاب کند. اگر هم انتخابی صورت می‌گیرد مُرّ قانون در آن اجرا شود و مدیرعامل نیز یک سال مالی را سپری کند و از سوی دیگر حسابرس وزارت ورزش بر اساس گزارش مشخص خیلی راحت می‌تواند مشخص کند که آیا یک مدیرعامل موفق بوده یا خیر اما اگر قرار است رویه مثل دوره‌های گذشته باشد و مدیران دو باشگاه بر اساس روابط انتخاب شوند امیدی به موفقیت دو باشگاه در همه عرصه‌ها نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول