اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افتتاح پروژه‌های عمرانی در دانشگاه اصفهان

معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان گفت: بودجه دانشگاه در سال ۱۳۹۱، ۷۹ میلیارد تومان بوده و امروز در سال ۱۴۰۰، ۴۲۳ میلیارد تومان است و این بودجه بیش از ۵ برابر شده است.

افتتاح پروژه‌های عمرانی در دانشگاه اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان ولی‌اله میرخانی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران در تالار پیامبر اعظم(ص) دانشگاه اصفهان ضمن تبریک سال جدید تحصیلی به دانشجویان و‌ تبریک هفته دولت اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم برای نسل آینده میزبانی خوبی باشیم؛ نسلی که این وطن را در دست خواهند گرفت و سازندگی‌های زیادی را برای کشور خواهند داشت.

معاون ادارای و مالی دانشگاه اصفهان ادامه داد: اقدامات انجام شده در دانشگاه زحمات تک تک‌ همکاران از جمله منابع انسانی، فنی، پشتیبانی و امور مالی است.

وی در خصوص بخش مدیریت منابع انسانی بیان‌ داشت: بزرگ‌ترین سرمایه در هر جامعه بشری، نیروی انسانی است و با اشاره به همین مورد گزارشی از نیروی انسانی ارائه می‌دهم.

میرخانی خاطرنشان کرد: در دانشگاه ۲ نوع کارمند مشغول به کار هستند؛ برخی مشمول آیین‌نامه دانشگاه و برخی مشمول قانون کار هستند؛ در سال ۱۳۹۱ کل این کارمندان هزار و 355 نفر بودند و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برخی کارمندان بازنشست شدند و نیروی جدید استخدام نکردیم.

معاون ادارای و مالی دانشگاه اصفهان افزود: نسبت کارمند به عضو هیأت علمی از شاخص‌های دانشگاه است و‌ این نسبت ۱ به ۱ تعریف شده است؛ در سال ۱۳۹۲ این نسبت در دانشگاه اصفهان ۱.۷۲ بود اما هیچ اخراج و تعدیل نیرویی نداشتیم.

وی تأکید کرد: تعداد کارمند در سال ۱۴۰۰ به ۹۲۵ نفر رسیده و میزان کاهش کارمندان حدود ۳۲ درصد بوده است و طبق شاخص نسبت کارکنان به اعضای هیأت علمی در سال ۱۴۰۰ به ۸۴ درصد رسیده است، یعنی حتی ۱۶ درصد کم‌تر از حالت عادی کارمند داریم و جا دارد که این عدد به ۷۵ درصد هم برسد.

میرخانی عنوان کرد: قصدمان از این کار استانداردسازی بوده است؛ صرفه‌جویی منابع مالی در این کار حدود ۵۵ درصد بوده است؛ هزینه کارمندی‌مان حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است و اگر با همان نسبت پیش رفته بودیم، این عدد ۲۴۰ میلیارد تومان بود.

معاون ادارای و مالی دانشگاه اصفهان یادآور شد: تعداد دانشجو نسبت به سال ۱۳۹۲، ۱ و نیم برابر شده و اگر می‌خواستیم طبق این عدد کارمند داشته باشیم، تعداد کارمندان به هزار و 800 نفر می‌رسید و این بودجه صرف هزینه آن‌ها می‌شد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای کارمندان مشمول قانون کار اظهار کرد: از اقدامات انجام شده برای این کارمندان، تعریف سختی کار برای این دسته از کارمندان است و تنها دانشگاهی که در کشور توانسته چنین کاری انجام دهد، دانشگاه اصفهان است؛ به‌طوری که این افراد می‌توانند با ۲۰ سال کار بازنشست شوند و حقوق ۳۰ روز کار را دریافت کنند.

میرخانی گفت: پرداخت کمک هزینه‌های ازدواج و فوت، تکمیل پرونده‌های استخدامی نیروهای قراردادی، ثبت اطلاعات در سامانه کارمندان ایران، به‌روز کردن پایه استحقاقی، پرداخت حق بیمه، پرداخت سنوات روزمزدی سنوات گذشته و سنوات معوقه کارکنان و تبدیل وضعیت ایثارگران از اقدامات انجام شده برای کارمندان مشمول قانون کار است.

معاون ادارای و مالی دانشگاه اصفهان بیان داشت: دانشگاه اصفهان تمام ایثارگران را از حالت قراردادی به حالت رسمی درآورده است و بسیاری از دستگاه‌ها هنوز این اقدام را انجام ندادند.

وی خاطرنشان کرد: با جلساتی که با سازمان بازنشستگی در تهران برگزار کردیم، ۳۶۴ نفر از همکاران که مشکل سوابق بازنشستگی داشتند حل شد و این کار در دانشگاه اصفهان باعث شد مشکلات ۳ هزار و ۷۰۰ نفر در کشور حل شود.

میرخانی اظهار داشت: عده‌ای از کارمندان شماره استخدامی نداشتند و با کار ۲-۳ سال پیگیری مشکل حل شد و پس از آن در کشور مشکل حدود ۴ هزار نفر حل شد. 

معاون ادارای و مالی دانشگاه اصفهان تأکید کرد: در همه دستگاه‌ها کارمندان قراردادی به‌دنبال رسمی شدن هستند در صورتی که این بحث در کشور با مشکلاتی مواجه است؛ کاری که در دانشگاه کردیم این بود که متوجه شدیم افراد به‌دنبال حقوق و مزایای رسمی شدن هستند و در همین راستا تمام مزایایی که کارمندان رسمی دارند به کارمندان قراردادی هم دادیم و پس از آن، این موضوع مصوبه هیأت امنای دیگر دانشگاه‌ها شد و شاید حدود ۵۰ هزار نفر از کارمندان وزارت علوم از این طرح سود بردند.

وی توضیح داد: دانشگاه اصفهان همان‌طور که به‌ دنبال حل مشکلات کارمندان خود است، به‌دنبال رفع مشکلات کارمندان دیگر دانشگاه‌ها نیز است؛ الگویمان این است که اگر چیزی آموختیم به دیگران هم آموزش دهیم.

میرخانی عنوان کرد: اقدام دیگرمان آیین‌نامه تعیین بهره‌وری بود؛ برای این موضوع کارسنجی را در دانشگاه مطرح کردیم و افرادی که به اندازه بیش از ۱ نفر کار انجام می‌دهند، شامل بهره‌وری می‌شوند.

معاون ادارای و مالی دانشگاه اصفهان گفت: از دیگر اقدامات انجام شده پرداخت حق فنی به حدود ۸۰ نفر است؛ مورد بعدی صدور احکام سختی کار کارکنان دانشگاه است، از سال ۱۳۹۰ همکاران سختی کار نگرفته بودند و برای این کار ۱۸ هزار حکم صادر شد و تا پایان سال معوقات این افراد پرداخت خواهد شد که حدود ۵ میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: بازنگری در آیین‌نامه ارتقا کارکنان، اعمال مدرک تحصیلی کارکنان، پرداخت نوبت کاری، تبدیل وضعیت قراردادی‌ها به پیمانی، تدوین تقویم آموزشی کارکنان، چکاپ‌های پزشکی کارکنان و مراجعات پزشکی، قرارداد با مرکز مشاوره، تفاهم‌نامه برای استفاده از اماکن رفاهی شهرهای ایران، اعزام کارکنان خدماتی به مشهد به طور رایگان، بازسازی کوی اساتید و کارمندان از اقدامات انجام شده در این ۸ سال است.

میرخانی در خصوص اقدامات انجام شده در بخش مالی مطرح کرد: بودجه دانشگاه در سال ۱۳۹۱، ۷۹ میلیارد تومان بوده و امروز در سال ۱۴۰۰، ۴۲۳ میلیارد تومان است و این بودجه بیش از ۵ برابر شده است.

معاون ادارای و مالی دانشگاه اصفهان اعلام کرد: بودجه هیچ دانشگاهی بیش از ۵.۵ برابر نبوده و این افزایش بودجه، حق دانشگاه اصفهان بوده و پارتی‌بازی و... نبوده است.

وی گفت: پولی که برای تجهیزات آزمایشگاهی و دانشگاه اختصاص دادیم، حدود ۶۰ میلیارد تومان بوده که این موضوع در شرایط فعلی کشور منحصر به فرد است؛ یعنی برای زیربناها اهمیت زیادی قائل بودیم.

میرخانی اظهار داشت: کشورمان در این مدت در جنگ اقتصادی بوده و در چنین شرایطی به این موفقیت رسیدیم و اگر در چنین شرایطی نبودیم اقدامات بیش‌تری را انجام می‌دادیم.

معاون ادارای و مالی دانشگاه اصفهان در خصوص فعالیت‌های عمرانی ادامه داد: بهره‌برداری و نگهداری و مدیریت فضای سبز، نوسازی و به‌سازی و احداث از اقدامات عمرانی انجام شده در دانشگاه اصفهان بوده است؛ ساختمان‌هایی که با تعمیر کوچک قابل استفاده بود را تعمیر و استفاده کردیم.

موضوع آب در اصفهان، از بزرگ‌ترین معضلات است

وی بیان‌ داشت: آب از بزرگ‌ترین معضلات اصفهان است و امیدواریم دولت آیت‌الله رئیسی به این مورد توجه کند؛ البته خود مردم هم باید در این زمینه کمک کنند که دانشگاه اصفهان در این زمینه اقدام به بهینه‌سازی شبکه آبرسانی در دانشگاه کرده است.

میرخانی درخصوص پروژه‌های نوسازی و بهسازی خاطرنشان کرد: بازسازی ساختمان زمین‌شناسی، بهسازی مرکز کارآفرینی و بازی‌های یارانه‌ای، توسعه ساختمان‌های آموزشی، توسعه آزمایشگاه‌های عمران و حمل و نقل و... از اقدامات انجام شده در این حوزه است.

معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان تأکید کرد: شهدا حق بزرگی بر گردنمان دارند و باید از آن‌ها الگو‌ بگیریم؛ در همین راستا مزار شهدای دانشگاه بازسازی شد و امیدواریم شرمنده این شهدا نباشیم.

میرخانی با اشاره به پروژه‌های احداثی دانشگاه عنوان کرد: ساختمان دهقانی، بسیج اساتید، مرکز خدمات روان‌شناسی، مجتمع مدارس، دانشکده حقوق و علوم سیاسی و دانشکده الهیات از پروژه‌های احداث شده و در دست احداث دانشگاه می‌باشد.

معاون ادارای و مالی دانشگاه اصفهان یادآور شد: در این ۸ سال حدود ۴۷۰ میلیارد تومان هزینه پروژه‌های عمرانی پرداخت شده در صورتی که بودجه عمرانی دانشگاه اصفهان در ۸ سال گذشته صفر بوده است و این اقدامات جز با همت مردم و کارکنان دانشگاه صورت نگرفته است.

وی اظهار کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ به هیچ یک از کارمندان و کارکنان دانشگاه جز سختی کار بدهی نداریم؛ تمام این موارد حاصل کار دانشگاه اصفهان است و خدا را از این بابت شاکریم.

میرخانی در پایان بیان داشت: پروژه ساختمان آزمایشگاه‌های تخصصی و فناوری‌های نوین اولین پروژه‌ای است که بنا است در دانشگاه اصفهان ملی شود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ق30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول