اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بیمارستان امداد و نجات جنوب مشهد به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد/ افزایش ۲۲۰ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی

مسئول راه‌اندازی بیمارستان ولایت گفت: بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ولایت(امداد و نجات جنوب) از مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که مطابق با استانداردهای روز دنیا و با زیربنای ۲۳ هزار مترمربع در ۵ طبقه ساخته‌شده به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

بیمارستان امداد و نجات جنوب مشهد به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد/ افزایش ۲۲۰ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب‌دا، دکتر عبدالله ریحانی یساولی اظهار کرد: با عنایت به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم راه‌اندازی بیمارستان‌های امداد و نجات در مبادی ورودی شهر مشهد به‌منظور خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، ساخت بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ولایت با زیربنای ۲۳ هزار مترمربع در ۵ طبقه در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفت.

مسئول راه‌اندازی بیمارستان ولایت با اشاره به اینکه مشابه این اقدام در سال‌های گذشته در بخش شمالی مشهد و راه‌اندازی بیمارستان سوانح طالقانی  بوده است، ابراز کرد: در بیمارستان در دست احداث ولایت مرکز درمانی بخش‌های اورژانس، بستری، اتاق عمل و آی سی یو ساخته‌شده که کمک شایانی به حوزه درمان استان و مشهد خواهد کرد.

وی بابیان اینکه عملیات عمرانی بیمارستان ولایت رو به پایان است و تنها برخی از موارد جزئی آن باقی‌مانده است، یادآور شد: مرحله اسکلت بیمارستان ولایت در اوایل سال ۱۳۹۰ و در سال ۱۳۹۲ با ۱۰ درصد پیشرفت متوقف‌شده و هیچ اقدام دیگری صورت نپذیرفته بود تا اینکه در سال ۱۳۹۸ با تلاش‌های و پیگیری‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت‌های عمرانی ساخت این مرکز درمانی از سر گرفته شد و با دریافت بودجه موردنیاز از مسئولان کشوری این پروژه در این مدت به سرانجام رسید.

دکتر ریحانی تصریح کرد: تجهیز بیمارستان ولایت با توجه به محدودیت‌های مالی با سختی‌هایی مواجه است و مسئولان دانشگاه روی کمک خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت حساب ویژه‌ای بازکرده‌اند تا بتوانیم در این شرایط بحرانی کرونایی ۲۲۰ تخت درمانی به مجموع تخت‌های بیمارستانی مشهد بیفزاییم.

وی با ذکر این نکته که به لحاظ دریافت مجوزها حمایت‌ و پشتیبانی‌های خوبی از سوی مسئولان وزارت بهداشت صورت پذیرفته است، تأکید کرد: با هماهنگی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مدیریت‌های زیرمجموعه‌های آن مقرر گردیده که تعدادی نیرو جهت فعالیت در بیمارستان ولایت جذب شوند که کارهای آن در دست اقدام است و نحوه فعالیت این نیروها به‌صورت قرارداد کار معین  شرکتی خواهد بود.

مسئول راه‌اندازی بیمارستان ولایت ادامه داد: هم‌اکنون کارهای مختلفی در بیمارستان ولایت در حال انجام است که ازجمله آن می‌توان به نصب دیگ‌های تأسیساتی، دستگاه‌های هوا‌ساز و برخی از تجهیزات اتاق عمل و همچنین تأمین و جانمایی تخت‌ها اشاره کرد. ضمن اینکه   پیگیر تأمین دستگاه‌های اکسیژن ساز و تانک‌های اکسیژن هم هستیم.

وی بابیان اینکه پروژه ساخت بیمارستان ولایت به‌صورت ۱۰۰ درصد توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا شد، خاطرنشان کرد: بیمارستان ولایت پذیرش تمامی بیماران سوانح را دارد و خدمات این مرکز درمانی تنها ویژه یک گروه سنی خاص نخواهد بود.

دکتر ریحانی با تأکید بر اینکه تمام تلاشمان این است که این پروژه در  مهرماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد و آماده خدمت‌رسانی به مردم باشد، گفت: با توجه به اینکه ممکن است در فصل پاییز با موج ششم احتمالی مواجه شویم این آمادگی راداریم تا با همکاری خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت بخش‌ آی سی یو بیمارستان ولایت را مجهز به ونیتلاتور و دستگاه‌های تخصصی موردنیاز این بخش نماییم تا آماده پذیرش بیماران کرونایی هم باشد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول