اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

اصرار مجلس یازدهم قانونی شدن شفافیت آراست/ 90 درصد کارهای مجلس باید علنی شود

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصرار نمایندگان بر قانونی شدن شفافیت آرا است گفت: بزودی این طرح به سرانجام نهایی می‌رسد.

اصرار مجلس یازدهم قانونی شدن شفافیت آراست/ 90 درصد کارهای مجلس باید علنی شود

حسین امامی‌راد نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره شفافیت آرای نمایندگان اظهار داشت: ما دو نوع شفافیت مطلق و شفافیت مقید داریم که من با شفافیت مطلق موافق نیستم. این در حالی است که کلیات شفافیت را قبول دارم.

وی افزود: در برخی نقاط حق مردم است بدانند که وکیل و نماینده‌ای که آنها به مجلس فرستاده‌اند چه موضع‌گیری‌های در بحث‌های کلان کشوری، سیاست خارجی و موضوعات داخلی دارد و باید این شفافیت وجود داشته باشد. 

نماینده چناران در مجلس گفت: نمایندگان دوره یازدهم مجلس بر اجرای شفافیت تأکید دارند این در حالی است شاید بالای 90 درصد امورات داخلی مجلس قابلیت علنی شدن و شفافیت حداکثری را داشته باشد.

وی افزود: مردم یک حوزه انتخابیه باید بدانند که نمایندگان آنها چه موضع‌گیری‌هایی درباره مواضع داخلی دارند و باید شفافیت را به نقاطی که مصالح مردم در آنجا است ببریم ولی در برخی جاها نیاز به شفافیت نیست که می‌توانم به رأی به وزرا و اعضای کابینه اشاره کنم که این موضوع مربوط به این دولت و دولت قبل نیست بلکه کل دولت‌ها مدنظرم است زیرا شاید در نهایت این شفافیت به نفع مردم حوزه انتخابیه نباشد. 

نماینده چناران در مجلس عنوان کرد: شفاف‌سازی در رأی به اعضای کابینه ممکن است در حوزه انتخابیه تأثیرات منفی داشته باشد که به نفع آن مردم نباشد.

امامی‌راد گفت: طرح شفافیت آرای نمایندگان قطعاً در مجلس یازدهم به سرانجام مقصود خواهد رسید ولی باید به برخی موارد قیدهایی بزنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول