اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

26 عنوان کتاب با محوریت مناطق حاشیه‌ای کشور تا پایان امسال تولید می‌شود

رئیس اداره هنر اجتماعی مرکز هنر مردمی معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری از تولید 26 عنوان کتاب با محوریت مناطق حاشیه‌ای و نواحی منفصل شهری در کشور خبر داد

26 عنوان کتاب با محوریت مناطق حاشیه‌ای کشور تا پایان امسال  تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سالار شفق عصر امروز با حضور در حوزه هنری استان کردستان ضمن بررسی پروژه‌های مکتوب حوزه هنری کردستان در نواحی منفصل شهری نایسر و ننله با نویسندگان این دو پروژه به گفتگو پرداخت.

وی در این نشست با خوب ارزیابی کردن روند انجام پروژه‌های دردست اقدام گفت: معرفی توانمندی ها و استعدادهای مناطق حاشیه.ای شهر سنندج از مهمترین اهداف این دو پروژه است.

رئیس اداره هنر اجتماعی حوزه هنری افزود: در کنار معرفی قابلیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دراین نواحی درگیر کردن هنرمندان به صورت مستقیم با موضوعات این نواحی و تغییر دیدگاه‌ها، نسبت به کاهش و از بین بردن  آسیب‌های اجتماعی دراین  محلات تلاش کنیم.

وی نقش هنرمندان را در این زمینه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در بعضی از استان ها پس از سفارش تولید اثر به هنرمندان در ابتدا شاهد عدم رغبت انجام کار بدلیل عدم شناخت هنرمندان از این مناطق بودیم که پس از تحقیق و پژوهش هم اکنون برای قرارگیری سوژه ها در اثر مربوطه بدلیل حجم بالای سوژه‌ها ناچار به انتخاب بهترین‌ها شده‌ایم. 

شفق با اشاره به اینکه از سال گذشته در ۸ استان و ۲۶ محله از نواحی منفصل شهری کار را شروع کرده‌ایم، عنوان کرد: این کار انجام شد تا الگوی هویتی خودمان را به عنوان یک مدل جامع با استفاده از ابزار هنر طراحی کرده و در استان‌ها اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: دراستان کردستان در کنار پروژه های مختلف طرح ساماندهی و  توانمند سازی نواحی منفصل شهری نایسر و ننله دو کتاب هم در نظر گرفته شده است که در مجموع شاهد پیشرفت 70 درصدی این دو پروژه هستیم و انتظار داریم حداکثر ظرف یک ماه آینده تکمیل و نهایی شود.

رئیس اداره هنر اجتماعی حوزه هنری گفت: بر اساس  طرح اولیه انتظار این است که در نهایت در 8 استان تهران، البرز، خراسان رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و کردستان 26 عنوان کتاب را تولید و روانه بازار کنیم.

وی در خصوص ویژگی‌های این کتاب‌ها گفت: توجه جدی به ساختارهای حرفه‌ای نگارش کتاب با درونمایه تاریخ شفاهی و بهره‌مندی از هنرمندان و نویسندگان جوان وبا انگیزه به منظور کسب تجربه و دانش بیشتر در خصوص تألیف اینگونه آثار و بیان هنرمندانه و زیبا از استعدادهای نهفته در این محلات به منظور احیای هویت محله و اصلاح تصویر و انگاره‌های ذهنی ساکنین فعلی این سکونتگاه‌ها و نیز شهروندان پیرامون و مسئولین شهری نسبت به ظرفیت‌های بومی محلات محروم، افزایش سرانه خدمات فرهنگی و هنری و توزیع عادلانه آن از اهداف است که در این پروژه.ها به دنبال تحقق آن هستیم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول