اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

واکسن‌های کوبا منتظر تاییدیه سازمان جهانی بهداشت

شرکت دولتی «بیوکوبافارما» کوبا اعلام کرده است، تقاضای تایید سه واکسن کرونای ساخت این کشور را امروز پنج‌شنبه، تسلیم سازمان جهانی بهداشت خواهد کرد.

واکسن‌های کوبا منتظر تاییدیه سازمان جهانی بهداشت

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت دولتی «بیوکوبافارما» کوبا اعلام کرده است،  تقاضای تایید سه واکسن کرونای ساخت این کشور را امروز پنج‌شنبه، سلیم سازمان جهانی بهداشت خواهد کرد.

 رولاندو پرز رودریگز، رئیس بخش پژوهش و توسعه در شرکت دولتی «بیوکوبافارما» می‌گوید: در عین حال واکسیناسیون کودکان بالای دو سال از امروز آغاز می‌شود تا ۹۰ درصد جمعیت تا ماه نوامبر (آبان) واکسینه شوند.

کوبا تنها کشوری در این منطقه است که یک واکسن داخلی برای کرونا تولید کرده است؛ براساس اعلام این کشور،  واکسن‌های آن بیش از ۹۰ درصد کارآیی دارند و نتایج اولیه مشابه سایر واکسن‌های برتر است که به طور قابل توجهی انتقال، بیماری شدید و مرگ را کاهش می‌دهند.

 ماریا النا سوتو، مقام وزارت بهداشت عمومی کوبا یادآور شد، با واکسیناسیون کودکان بالای دو سال،  کوبا نخستین کشوری در جهان می‌شود که کودکان زیر ۶ سال را در برابر کرونا واکسینه می‌کند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول