اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم: بیش از ۹۰درصد بستری‌های کرونایی واکسن نزده‌اند/ مردم به شایعات توجه نکنند و واکسن بزنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بیش از ۹۰ درصد کسانی که بستری هستند، واکسن نزده‌اند، لذا خواهش می‌کنم که مردم عزیز ما به شایعات فضای مجازی و گفته‌هایی که پایه علمی ندارد، توجه نکنند و سریع‌تر واکسن خود را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم: بیش از ۹۰درصد بستری‌های کرونایی واکسن نزده‌اند/ مردم به شایعات توجه نکنند و واکسن بزنند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری ایلنا گفت‌وگویی با محمدرضا قدیر رئیس دنشگاه علوم پزشکی قم انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

روند کلی مراجعان کمی کاهشی شده است

- روند کلی مراجعان کمی کاهشی شده است؛ یعنی از قله پیک پنجم عبور کرده‌ایم. افت میزان بیماران سرپایی محسوس است، اما بیماران بستری ما افت قابل توجهی نداشته است و با شیب بسیار کمی نزولی شده است. لذا باید مراقب باشیم که در دام پیک‌های سینوسی نیفتیم.

- هر تجمعی ممکن است یک پیک سینوسی را به دنبال داشته باشد و با توجه به اینکه هنوز در قم میزان تجمعات بالا است، نگران این هستیم که عادی‌انگاری ایجاد شود و دچار پیک‌های مقطعی و سینوسی شویم.

ویروس‌های تنفسی مرز نمی شناسند/ تنها راه برون رفت از این بحران واکسیناسیون است

- ویروس کرونا یک ویروس تنفسی است. ویروس‌های تنفسی مرز نمی شناسند. به هرحال در همه دنیا پخش می‌شود.

- همانطور که دیدیم سویه‌های هندی  و انگلیسی همه دنیا را گرفت. الان هم بحث لامبدا و جهش‌های جدید وجود دارد و تنها راه برون رفت از این بحران واکسیناسیون است.

سیلی از واکسن وارد کشور شده است

- باید مردم را تشویق کنیم و یک واکسیناسیون گسترده داشته باشیم و همه مردم بیایند واکسن بزنند.

- وزیر بهداشت، آقای عین اللهی شدیدا پیگیر این موضوع هستند و الحمدلله سیلی از واکسن وارد کشور شده است. خواهش می‌کنم مردم سریعا بروند و واکسن بزنند. 

بیش از ۹۰درصد بستری‌های کرونایی واکسن نزده‌اند/ مردم به شایعات توجه نکنند و واکسن بزنند

- در پیک پنجم در قم هیچ یک از کادر بهداشت و درمان بستری نشدند. آنهایی هم که مبتلا شدند بسیار خفیف مبتلا شدند و اینها همه به خاطر واکسیناسیون بود.

- علی رغم اینکه پیک خیلی سنگین بود حتی از پرسنل اورژانس ما هم کسی مبتلا به کرونا نشد و بیش از ۹۰ درصد کسانی که بستری هستند کسانی اند که واکسن نزده اند.

- خواهش می‌کنم که مردم عزیز ما به شایعات فضای مجازی و گفته هایی که پایه علمی ندارد، توجه نکنند. تنها راه نجات از این بحران و جلوگیری از پیک ششم واکسیناسیون است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول