اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

اختصاص ۹۳۰ میلیارد ریال اعتبار اربعین به ایلام

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ۹۳۰ میلیارد ریال اعتبار اربعین به این استان اختصاص یافته و هر دستگاه اجرایی که موافقت نامه خود را مبادله کرده سهم آن پرداخت شده است.

اختصاص ۹۳۰ میلیارد ریال اعتبار اربعین به ایلام

احمد کرمی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: ۹۳۰ میلیارد ریال اعتبار اربعین به این استان اختصاص یافته و هر دستگاه اجرایی که موافقت نامه خود را مبادله کرده سهم آن پرداخت شده است.

وی افزود: تمامی دستگاه‌هایی که هنوز موفق به تبادل موافقت نامه اعتبارات اربعین نشده‌اند باید هر چه سریع‌تر نسبت به تبادل آن اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام خواستار تکمیل زیرساخت‌های اربعین به صورت پایدار شد و گفت: برای تجهیز زیرساخت‌ها مهران اعتبارات در طرح جامع اربعین در نظر گرفته شده است.

کرمی تصریح کرد: فضای لازم در اختیار استان‌های معین قرار گرفته است و این استان‌ها نسبت به ساخت و سازهای دائمی در مهران اقدام خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با اشاره به میزبانی از زوار اربعین را در مسیر بازگشت از عتبات عالیات افزود: برنامه ریزی‌های ما باید منطبق بر تامین وسایل ایاب و ذهاب زوار در مسیر بازگشت باشد. 

وی ادامه داد: ما در چند نقطه موکب متمرکز در استان برپا خواهیم کرد و در ۲ نقطه پایانه شهید سلیمانی موکب بر پا خواهد شد و یک موکب هم نیز با همکاری سپاه و یک موکب در پایانه برکت نیز برپا می شود.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: طی مسیر مهران به ایلام در منطقه کنجانچم موکب دائمی وزارت نیرو برپا خواهد شد و در مسیرهای دهلران، سرابله و ایوان هم مواکبی ایجاد می‌شود که پذیرایی مناسبی از زوار در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص حمل و نقل زوار اربعین در مسیر برگشت نیز گفت: باید برای تردد روزانه حداقل ۲۰ هزار نفر آمادگی لازم را داشته باشیم و حداقل ۵۰۰ اتوبوس آماده برای انتقال زوار در اختیار باشد. 

کرمی تاکید کرد: امسال ۶۰ هزار نفر به کشورمان سهمیه اربعین اختصاص یافته است و برای مسیر برگشت این زوار به صورت زمینی باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

معاون استاندار ایلام  با بیان این که مدیران و مسوولان کمیته ها باید از روز شنبه در مهران مستقر شوند، افزود: فشار کار ما از ۳۰ شهریور تا ۸ مهرماه خواهد بود و روزانه جلسه ستاد اربعین را برگزار خواهیم کرد و روند اقدامات را پیگیری می‌کنیم.

 وی یادآور شد: در خصوص تأمین آب بسته بندی و آب معدنی نیز  با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره ) و بنیاد مستضعفان هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول