اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آیت الله علوی گرگانی: اشعار با مضامین عالی در دل مردم می نشیند

یکی از مراجع تقلید گفت: شعرهایی که معانی و مضامین عالی دارند ارزشمند هستند و در نفوس می نشینند و مردم نیز رغبت بیشتری برای استفاده از آنها دارند.

آیت الله علوی گرگانی: اشعار با مضامین عالی در دل مردم می نشیند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سیدمحمد علی علوی گرگانی در دیدار مسئولین و دست اندرکاران پنجمین جشنواره بین المللی شعر اشراق، با اشاره به تفاوت بین شعر و نثر گفت: نثر صحبت کردن عادی را می گویند ولی شعر نظم و انتظاماتی درکیفیت است و از این باب هنر می گویند، چون جهتش، جهت خاصی است و اینگونه نیست که کلمه را هر جایی استخدام کرد، کلمه را جایی استخدام می کنند که مناسبت ها رعایت می شود.

وی با اشاره به علمای شاعر، یکی از شعرای بسیار عالی را مرحوم کمپانی دانست و افزود: در نجف برای این عالم بزرگوار اهمیت فوق العاده ای قائل هستند و یکی دیگر از علمای شاعر، سید بحرالعلوم است که حتی از صاحب جواهر نقل شده ، حاضریم نوشته های خودمان را مبادله کنیم.

آیت الله علوی گرگانی بیان کرد:  شعرهایی که معانی و مضامین عالی دارند ارزشمند هستند و در نفوس می نشینند و مردم نیز رغبت بیشتری برای استفاده از آنها دارند.

وی خطاب به دست اندرکاران جشنواره بین المللی شعر حوزه گفت: خداوند به شما توفیق عنایت کند تا اشعار حق و حقیقت را به مردم القاء کنید و نتیجه عمل را هم خدا به شما مرحمت می کند.

انتهای پیام/78027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول