اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش روسیه به توافق نظامی آمریکا، انگلیس و استرالیا

سخنگوی کاخ کرملین ضمن ابراز تأسف از گزارش پارلمان اروپا درباره روسیه، گفت مسکو در حال بررسی توافق نظامی جدید آمریکا، انگلیس و استرالیا در حوزه هند و اقیانوس آرام است.

واکنش روسیه به توافق نظامی آمریکا، انگلیس و استرالیا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) به تشکیل معاهده نظامی جدید بین آمریکا، انگلیس و استرالیا در منطقه هند و اقیانوس آرام واکنش نشان داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین، گفت: «مسکو در حال مطالعه اطلاعات مربوط به ایجاد اتحاد بین ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا است و لازم است اهداف آن بهتر درک شود».

بامداد امروز بود که سران کشورهای آمریکا،‌ انگلیس و استرالیا توافقنامه همکاری در حوزه‌های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام اعلام کردند.

سفارت چین نیز در واشنگتن در واکنش به توافقنامه سه‌جانبه آمریکا، انگلیس و استرالیا در منطقه هند و اقیانوس آرام، گفت این توافق نشان‌دهنده ذهنیت جنگ سرد است.(جزئیات بیشتر)

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی همچنین ضمن ابراز تأسف از گزارش پارلمان اروپا در مورد روسیه، تصریح کرد: «هیچ صحبتی در مورد نیاز به برقراری گفت‌وگو برای حل مشکلات و اختلافات موجود از طریق ارتباط در سطوح مختلف و کانال‌های مختلف [در تفکر اروپایی‌ها] وجود ندارد».

بروکسل امروز سندی را که توسط «آندریوس کوبیلیوس» نخست وزیر سابق لیتوانی تدوین شده بود، تصویب کرده و خواستار تشدید سیاست‌های سختگیرانه اتحادیه اروپا در قبال مسکو شد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی کرملین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع قرنطینه شدن «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پرداخته و خبر داد که چند دیگر از اطرافیان پوتین در محل کار به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و او حداقل یک هفته در قرنطینه خواهد ماند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول