اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

افزایش تولید با رفع تعارض منافع و جلوگیری از امضاهای طلایی میسر است

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی گفت: افزایش تولید با رفع تعارض منافع و جلوگیری از امضاهای طلایی میسر است.

افزایش تولید با رفع تعارض منافع و جلوگیری از امضاهای طلایی میسر است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد موقری در جلسه‌ای که به منظور بررسی و تبادل نظر در خصوص وظایف قانونی سازمان جهادکشاورزی استان در خصوص توزیع نهاده های دامی و سایر وظایف محوله، با تأکید بر احیای حقوق عامه و رفع تعارض منافع موجود، هر چیزی که منافع عمومی جامعه را در معرض تضییع، تعدّی، تفریط و آسیب قرار دهد از مصادیق حقوق عامه دانست و با اشاره به تعارض منافع اشخاص حقیقی و حقوقی در اجرای دستورالعمل‌ها و اعطای تسهیلات و امتیازات در راستای تسهیل روند تولید و توزیع و رفع نیازمندی‌های مردم، یکی از مصادیق تضییع حقوق عامه را وجود تعارض در قوانین و مقررات و دستورالعمل‌ها و اجرای این قوانین توسط متصدیان و ماموران و مسوولان دولتی عنوان کرد.

وی گفت: تعارض منافع در مسائل پولی و بانکی، مالیاتی، واردات و صادرات و موضوع سلامت شهر و شهرسازی برجسته‌تر است؛ با توجه به بررسی های انجام شده در دستگاه قضایی، تولید جوجه نژاد ایرانی (آرین) و موانع آن از مصادیق چنین تعارض منافعی است. جهادکشاورزی به تولیدکننده بیش از چهار بار در سال اجازه جوجه‌ریزی نمی‌دهد و علل این امر باید مشخص شود زیرا افزایش تولید مرغ گوشتی در کشور ضرورت دارد.

 رئیس امور دام جهادکشاورزی استان از جمله مهم‌ترین مشکلات نژاد آرین را ضریب تبدیل پایین و عدم وزن‌گیری مناسب پس از سن 40 روزگی، کیفیت پایین لاشه مرغ نژاد آرین نسبت به رقبای خارجی برشمرد و بر برطرف کردن مشکلات نژاد آرین تأکید کرد. 

وی افزود: حمایت‌های دولتی تولید مرغ آرین شامل اعطای تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پایین، تأمین نهاده‌های دامی به صورت مستقیم توسط شرکت پشتیبانی، حذف عوارض صادراتی و تخفیف حق بیمه است.

در نهایت پس از بحث و تبادل نظر با توجه به اینکه نهاده‌های دامی یکی از مشکلات اساسی در افزایش قیمت گوشت و مرغ بوده و تعارض منافع موجود در این خصوص باعث می‌شود که عده معدودی اقدام به واردات این اقلام نموده و به دلخواه خود اقدام به توزیع کنند به عنوان یکی از راهکارهای رفع تعارض منافع و به منظور جلوگیری از امضاهای طلایی، مقرر شد پیشنهادی به مرکز ارائه شود تا با توجه به اینکه استان آذربایجان‌شرقی دارای نقطه صفر مرزی و گمرک جلفا می‌باشد، اتحادیه های مربوطه بتوانند خود این نهاده‌ها را از مبادی مرزی استان وارد نمایند.

انتهای پیام/60025/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول