اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر خارجه عراق: از ابتکارهای شورای همکاری برای گفت‌وگوی راهبردی استقبال می‌کنیم

وزیر خارجه عراق در نشست شورای همکاری خلیج فارس در ریاض گفت که کشورش از ابتکارهای شورای همکاری خلیج فاری برای گفت‌وگوی راهبردی استقبال می‌کند.

وزیر خارجه عراق: از ابتکارهای شورای همکاری برای گفت‌وگوی راهبردی استقبال می‌کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق امروز پنجشنبه در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض سخنرانی کرد.

به گزارش یونیوز، وزیر خارجه عراق طی سخنانی در این نشست تاکید کرد که بغداد از همه ابتکارهای شورای همکاری برای گفت‌وگوی راهبردی استقبال می‌کند.

حسین افزود: عراق به دنبال اتخاذ مواضعی برای کاهش تنش‌ها و بحران‌ها با اولویت دادن به زبان گفت‌و‌گو ، با توجه به چالش‌های کنونی و رویدادها، درگیری‌ها و بحران‌هایی است که منطقه عربی و خاورمیانه در حال گذراندن آن هستند و تلاش‌های مشترک برای مقابله با آنها و یافتن راه حل‌های مسالمت آمیز برای آنهارا لازم دارد.

او تاکید کرد: عراق با مجاهدت‌ها، رشادت‌ها و خون فرزندانش از شاخه‌های مختلف نیروهای مسلح خود توانست خاک عراق را آزاد و از باندهای تروریستی داعش پس بگیرد تا جهان پس از این پیروزی های تاریخی امن‌تر شود.

حسین در ادامه اتخاذ تدابیر لازم برای مبارزه با تروریسم و خشکاندن منابع آن با همکاری کشورهای منطقه را خواستار شد و گفت: رویارویی با گروه‌های تروریستی تکفیری باید مسئولیت مشترکی باشد و همگی برای تحقق امنیت و صلح در جهان همکاری کنیم.

فؤاد حسین در حاشیه نشست شورای همکاری نیز با همتای سعودی خود درباره روابط میان عراق و عربستان سعودی و مسائل منطقه گفت‌وگو کرد.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت: فؤاد حسین با فیصل بن فرحان همتای سعودی خود در حاشیه نشست وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج(فارس) در ریاض دیدار کرد.

او گفت که دو طرف در این دیدار ضمن گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت این روابط در راستای مناع مشترک و همچنین درباره مسائل منطقه و جهان که مورد اهتمام دو کشور است، بر افزایش تلاش‌ها برای حل بحران‌های منطقه تاکید کردند.

به گزارش رسانه‌های عراقی، وزیر خارجه عراق در حاشیه نشست ریاض با همتای کویتی خود نیز دیدار کرد.
وزارت خارجه عراق امروز درباره سفر حسین به ریاض گفته بود، امید است که وزرا در این نشست پیرامون مسائل مختلف منطقه و روابط شورای همکاری با کشورهای پیرامون آن و مسائل منطقه و جهان بحث و گفت‌وگو کنند.

بر اساس این بیانیه، وزیر خارجه عراق طی نطق خود بر ابعاد آتی اجلاس اخیر بغداد و بازتاب آن بر روابط خارجی و اوضاع سیاسی و امنیتی در عراق متمرکز خواهد شد و به انتخابات زودهنگام عراق و اهمیت آن برای عراق و منطقه نیز خواهد پرداخت.

وزیر خارجه عراق قرار است در حاشیه این نشست با وزیران کشورهای عضو شورای همکاری درباره تقویت روابط دوجانبه اقتصادی و تجاری گفت‌وگو کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول