اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

معضل نبود مرکز تعویض پلاک در شهرستان هلیلان!

نبود مرکز تعویض پلاک در شهرستان هلیلان، کشاورزان را ناچار به طی مسیری 60 کیلومتری تا شهرستان سرابله و پرداخت کرایه خاور به مبلغ 2 میلیون تومان کرده است.

معضل نبود مرکز تعویض پلاک در شهرستان هلیلان!

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، هلیلان از بهمن ۹۸ به عنوان یازدهمین شهرستان استان ایلام شناخته شده اما هنوز زیرساخت‌های لازم برای برخی از خدمات از جمله پلاک دار کردن تراکتورهای کشاورزان ایجاد نشده است.

طی گزارش‌های مردمی، این کشاورزان برای پلاک دار کردن وسایل کشاورزی خود تمام مراحل اداری را طی کرده‌اند ولی مشکل آنها حمل و انتقال تراکتورها برای شهرستان چرداول و شهر سرابله است چرا که کارشناس فقط در سرابله درخواست آنها را تایید می‌کند.

به گفته‌ کشاورزان  آنها تراکتورهای خود را با خاور به سرابله منتقل می‌کنند؛ فاصله‌ی هلیلان تا سرابله ۶۰کیلومتر است و کرایه خاور هم برای انتقال به سرابله ۲ میلیون تومان بوده این در حالی است که برای راحت شدن کشاورزان، کارشناس می‌تواند با یک ماشین سواری به هلیلان‌ آمده و مشکلات کشاورزان را مرتفع سازد.

توانایی پرداخت هزینه انتقال تراکتورها به سرابله را نداریم

احمدی یکی از کشاورزان هلیلانی به فارس گفت: مدت‌ها است که قصد تعویض پلاک وسیله‌ی کشاورزی خود را داریم اما کارهای اداری و تشکیل پرونده جهت تعویض پلاک در سرابله انجام می‌شود و ما مجبوریم تراکتور رو برای بازدید کارشناس به سرابله ببریم.

بخشی‌پور یکی دیگر از کشاورزان هلیلانی گفت: برای حمل و انتقال تراکتور به سرابله ما کشاورزان با هزار زحمت و هزینه روبرو هستیم و عمده‌ای از زمین‌های شهرستان هلیلان کشت دیم هستند و هزینه و درآمدی که از این حوزه به دست کشاورز می‌رسد کفاف زندگی را نمی‌دهد اما الان باید آن را برای هزینه انتقال تراکتورها به سرابله پرداخت کنیم.

افسر مربوطه را بعد از جمع آوری اطلاعات به هلیلان دعوت می‌کنیم

عبادالله صابری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هلیلان به فارس گفت: پلاک گذاری اکثر تراکتورها با توجه به فراخوانی که قبلا اعلام شده، ضمن هماهنگی با نهادهای مربوطه طی چند مرحله در محل جهاد کشاورزی شهرستان انجام شده و تعداد معدودی جامانده داریم.

وی افزود: در کل استان پنج شهرستان دارای مرکز تعویض پلاک هستند و مرکز تعویض پلاک شهرستان‌های سیروان و هلیلان در شهرستان چرداول قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هلیلان ضمن بیان اینکه آمار متقاضیان تعویض پلاک در جهاد کشاورزی شهرستان موجود است گفت: افراد باید به تعویض پلاک استان مراجعه کنند و کار تشکیل پرونده را انجام دهند؛ کشاورزان باید به جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند و پس از جمع آوری آمار و اطلاعات متقاضیان تلاش می‌کنیم که افسر مربوطه را به هلیلان دعوت کنیم تا در مرکز شهرستان کار پلاک‌گذاری آنها انجام بشود.

کشاورزان بعد از تشکیل پرونده شخصا به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند

هرمز اقبالی رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در خصوص پلاک گذاری ماشین آلات خودگردان بخش کشاورزی اعم از تراکتور و کمباین پس از تشکیل پرونده در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و بازدید تراکتور یا کمباین متقاضیان اخذ پلاک توسط کارشناسان پلیس راهور استان و تایید مشخصات دستگاه مربوطه در محل شهرستان، سپس انجام بیمه شخص ثالث توسط مالکین دستگاه، بقیه مراحل روند پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی فاقد پلاک به کمک سازمان نظام مهندسی کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان و مرکز تعویض پلاک استان انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به هماهنگی‌های لازم توسط سازمان جهاد کشاورزی استان با فرماندهی انتظامی استان مقرر شد برای تعویض پلاک ماشین آلات خودگردان بخش کشاورزی مالکین به مراکز تعویض پلاک شهرستان مربوطه و یا در شهرستان‌هایی که مرکز تعویض پلاک ندارند به شهرستان همجواری که دارای مرکز تعویض پلاک هستند جهت انجام مراحل تعویض پلاک شخصا اقدام و مراجعه کنند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول