اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رزمایش نظامی اوکراین و ۱۵ کشور در پاسخ به رزمایش روسیه و بلغارستان

اوکراین به همراه ۱۵ کشور قصد دارد رزمایش نظامی را در پاسخ به رزمایش بزرگ روسیه و بلغارستان در منطقه شرق اروپا برگزار کند.

رزمایش نظامی اوکراین و  ۱۵ کشور در پاسخ به رزمایش روسیه و بلغارستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تنش‌های نظامی بین اوکراین و روسیه همچنان ادامه داشته و کی‌یف در فکر پاسخ به رزمایش نظامی چند روز پیش مسکو و بلغارستان است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ارتش‌های اوکراین و ایالات متحده هفته آینده و به فاصله چند روز از اتمام رزمایش بزرگ روسیه و بلغارستان، در منطقه غرب اوکراین رزمایش نظامی مشترک برگزار می‌کنند.

رزمایش روسیه و بلغارستان که با نام «زاپاد ۲۰۲۱» در جناح‌های غربی دو کشور از جمله مناطق نزدیک به مرزهای اتحادیه اروپا برگزار شد، ابراز نگرانی کشورهای مختلف و انتقاد اوکراین و ناتو را در پی داشت.

به نوشته رویترز، اوکراین نیز نام «رَپید ترایدِنت ۲۰۲۱» را برای رزمایش مشترک خود با آمریکا برگزیده و اعلام کرد در این تمرینات نظامی، حدود ۶ هزار نیرو از ۱۵ کشور شامل آمریکا و تعدادی از اعضای ناتو حضور خواهند داشت و تا تاریخ یکم اکتبر ادامه می‌یابد.

در بیانیه منتشر شده توسط وزارت دفاع اوکراین آمده است: «هدف اصلی این رزمایش، آماده شدن برای اقدام مشترک به‌عنوان بخشی از نیروی چندملیتی در عملیات‌های ائتلاف (ناتو) است».

دولت آمریکا به بهانه به افزایش فعالیت‌های نظامی روسیه و تقویت قدرت تدافعی و رزمی اوکراین، اعلام کرده که کمک ۶۰ میلیون دلاری به این کشور ارائه می‌دهد.  یک مقام ارشد دولت آمریکا به خبرنگاران گفت که این کمک‌ها شامل سامانه‌های ضد خودروی زرهی «جاولین» و دیگر سامانه‌های تدافعی و رزمی خواهد بود.

ایالات متحده بعد از الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ و وقوع درگیری‌ها در منطقه خودمختار «دونباس» در شرق اوکراین، به بزرگترین تأمین‌کننده تسلیحات و تجهیزات نظامی برای کی‌یف تبدیل شده است.

آمریکا اخیرا نیز در رزمایش‌هایی که به شدت با مخالفت روسیه مواجه شد در کنار نظامیان اوکراین حاضر شد.این رزمایش مورخ هفت تیرماه آغاز شد و به مدت دو هفته طول کشید و در آن ۵ هزار نظامی از کشورهای عضو ناتو و ۳۰ کشتی، ۴۰ جنگنده و ناوشکن «یو.اس.اس.راس» متعلق به نیروی دریایی آمریکا در آن شرکت داشتند.

پیش از این، «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین وقوع جنگ تمام عیار با روسیه را متحمل دانست اما آن را اشتباهی بزرگ توصیف کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول