اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

امام جمعه ابرکوه: نظارت مردمی راهکار مقابله با فساد در کشور

امام جمعه ابرکوه با تأکید بر اینکه مردم برای حل مشکلات معیشتی لحظه شماری می کنند، گفت: برای حل مشکلات باید مدیران ناکارآمد و فاسد حذف شه و بدنه دولت از موریانه های فساد پاکسازی شود.

امام جمعه ابرکوه: نظارت مردمی راهکار مقابله با فساد در کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه گفت: رئیس جمهور اصول دوازده گانه حاکم بر نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی را تنظیم و به دولت ابلاغ کرد که اجرای آن، آورده های برکت زایی را برای نجات کشور دارد. از سوی دیگر مردم برای رفع مشکلات معیشت شان لحظه شماری می کنند، در حالی که متأسفانه قیمت‌ها از روزانه گذشته و ساعتی تعیین می شود.

امام جمعه ابرکوه پیشنهاد فعالسازی کالابرگ را ارائه کرد و افزود: برای مدتی محدود هم که هست کالابرگ به مردمی که با یارانه زندگی خود را اداره می کنند، بدهید تا دلالان بیدادگری که امان مردم را بریده اند، مهار شوند. باید سریعا قوانین دست و پا گیر و فسادزا اصلاح، مدیران ناکارآمد و بعضاً فاسد حذف و بدنه دولت را از موریانه های فساد پاکسازی کنند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: آنقدر بیخیالی و بی مسئولیتی بر نظام اداری کشور حاکم شده که کسی پاسخگوی تلفن های مردم در ادارات و بانک ها هم، نیست. ملت ما از نظارت‌های دولتی خاطره‌ خوشی ندارند، لذا باید نظارت‌ها مردمی و ملی شود؛ زیرا علاج این دردها و فسادهای مالی و اداری نظارت کار آمد مردمی است. فوریت های خدمی، برخورد قاطع با دانه درشت های فساد اقتصادی مردم را امیدوار می کند.

حسینی تصریح کرد: چرا حرام خوارانی که شرکایشان آنها را سرمایه های نظام می دانند، نباید پاسخگوی مردم باشند؟ چرا مردم نباید سرهای سرداران فساد، خائنین اختلاسگر، سلطان های سکه و دلار و بیت المال خواران که ایمان و دین و اعتقادات مردم را نشانه رفته اند، بر سرِ دار ببینند؟

وی با بیان اینکه مجلس ما در ادوار گذشته نتوانست عملکرد پیشگیرانه نسبت به اوضاع وانفسای امروز کشور و مردم داشته باشد، ابراز کرد: رؤسای مجالس در گذشته به بده بستانها و روابط سرگرم بودند و مطالبات مردم را نادیده گرفتند. چند دهه است که فریاد مردم شنیده نمی شود که به بی عدالتی ها حداقل در حوزه های انتخابیه استان خاتمه دهید.

خطیب جمعه ابرکوه یادآور شد: اگر چه دریای بی عدالتی در کشور مواج است و به مطالبات مقام معظم رهبری هم توجه عملی نشده. حوزه‌ انتخابیه ما به عنوان بزرگترین حوزه انتخابی کشور نیاز به دو نماینده دارد و باید بافق، بهاباد و مهریز دارای یک نماینده و ابرکوه، خاتم و مروست هم یک نماینده داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با اشاره به حضور ناو گروه 75 نیروی دریایی ارتش ایران در مراسم رژه نیروی دریایی روسیه، عنوان کرد: این ناو گروه رزمی که به عنوان نخستین حضور نمایش رزمی ایران در نیم کره شمالی و طولانی‌ترین دریا نوردی در تاریخ ایران با پیمودن ۲۶ هزار کیلومتر در سخت ترین شرایط جوی انجام گرفت و به سلامت به آب‌های نیلگون وطن بازگشتند.

حسینی یادآور شد: در مراسم رژه دریایی روسیه، رسانه‌ها و تحلیل گران وقتی درباره ناوهایی مثل هند و پاکستان نظر می‌دادند تأکید می‌کردند که آنها با کمک نیروی دریایی روسیه ساخته شده، اما درباره ناوهای ایران را کاملا ایرانی عنوان می کردند. حضور این ناو در حیاط خلوت آمریکا، از مهمترین دستاوردهای این مأموریت دریایی بزرگ است.

خطیب جمعه ابرکوه با اشاره به سفر رئیس جمهور به تاجیکستان، گفت: دولت سیزدهم آب خوردنش را به توافق با غرب گره نخواهد زد. اگر غرب سر عقل آمد و از سرسپردگی به آمریکا دست برداشت، می تواند هم پیمان ایران باشد وگرنه از این پس ایران نشان خواهد داد که به غرب نیازی ندارد و ایجاد توازن و تنوع بخشی به روابط خارجی و احیاء نگاه به شرق راهبرد مهمش، تعامل با شرق خواهد بود.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول