اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

به میدان آمدن مدیران جهادی رمز پیروزی است

امام جمعه ممسنی با بیان اینکه در دنیای امروز گفتمان مقاومت بهتر از سازش جواب می دهد، گفت: هم می‌شود دولت انقلابی داشت و هم با دنیا تعامل سازنده کرد.

به میدان آمدن مدیران جهادی رمز پیروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ممسنی، حجت‌الاسلام والمسلمین شاکری فر در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان که در مسجد امام سجاد (علیه السلام) شهر نورآباد برگزار شد، اظهار داشت: خبر مسرت‌بخش اخیر مبنی بر رکوردشکنی واکسیناسیون هفتگی کرونا در جهان، توسط مدافعان سلامت کشورمان مایه افتخار است.

وی افزود: طبق گزارشات رسمی تا هفته گذشته این رکورد در اختیار کشور آلمان با تزریق ۶ میلیون دز در هفته بود که با تزریق ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دز در کشورمان، وزارت بهداشت و درمان جمهوری اسلامی شگفتی ساز شد.

خطیب جمعه ممسنی ادامه داد: این حرکت ارزشمند پیام هایی دارد که برخی از آنها از این قرار است که هرجا دولت و ملت در کنار هم باشند، موفقیت قطعی است و هرگاه مدیران با روحیه جهادی به میدان بیایند پیروز هستیم و اگر از ظرفیت‌های مختلف از جمله بسیج استفاده شود رسیدن به اهداف امکان پذیر تر است و نهایتا اینکه، در دنیای امروز گفتمان مقاومت بهتر از سازش جواب می دهد و هم می‌شود دولت انقلابی داشت و هم با دنیا تعامل سازنده نمود.

اشاره به نخستین سفر خارجی رئیس جمهور کشورمان به کشور مسلمان هم‌زبان یعنی تاجیکستان و شرکت در نشست کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و بیان اهمیت این حضور و باز شدن افق‌های جدید در سیاست‌های جمهوری اسلامی و توجه ویژه به شرق و استفاده بیشتر و بهتر از ظرفیت‌های و منابع انسانی در جمهوری اسلامی و اهمیت این سازمان که ۴۰ درصد از جمعیت جهان را در بر می‌گیرد دومین موضوعی بود که امام جمعه ممسنی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به آن پرداخت.

وی افزود: ظرفیت کم نظیر سازمان شانگهای می تواند موازنه قدرت را در مقابل کشورهای مستکبر و زورگو، به نفع ملت‌های آزاد و مستقل تغییر دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین شاکری فر با اشاره به ۲۷ شهریور و سالروز بزرگداشت استاد محمد حسین شهریار و روز شعر و ادب فارسی گفت: شعر و ادب از نعمت‌های بزرگ الهی است که همواره مورد توجه بوده‌است.

امام جمعه ممسنی بیان داشت: زبان فارسی که در حوزه تمدن بشری جایگاه برجسته‌ای دارد؛ مدیون آثار ارزشمند ادبی، هنری، مذهبی، عرفانی فلسفی و تاریخی اندیشمندان فرهیخته فارسی زبان است.

وی گفت: شیرینی شعر و ادب فارسی باعث شده است که بسیاری از انسان‌ها در سراسر دنیا، عمر خود را صرف ایران شناسی، فردوسی شناسی، سعدی شناسی، حافظ شناسی و شناخت دیگر شاعران و ادیبان ایران زمین نمایند.

او افزود: به برکت انقلاب اسلامی گسترش کمی و کیفی نسبتا خوبی در این حوزه صورت گرفته است و شاعران متین گویی رشد یافته‌اند که ان‌شاءالله روز به روز بر تعدادشان افزوده شود.

وی در این بخش از خطبه به روان تمام شاعران و ادیبان ایران زمین به ویژه استاد شهریار درود فرستاد و برای همگی طلب عفو و مغفرت نمود.

خطیب جمعه ممسنی با یادآوری ۳۱ شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: ۳۱ شهریورماه سالروز آغاز جنگ نابرابر تحمیلی بر علیه کشورمان در سال ۵۹ است.

وی افزود: ملت ایران این جنگ نابرابر و تحمیلی را با رشادت ها و دلاوری ها و ایمان بالای خویش تبدیل به دفاع مقدسی کرد که تا همیشه در تاریخ ماندگار شد.

این آزاده و یادگار جنگ بیان داشت: جلوه های زیبایی در دفاع مقدس نمایان گشت که نه در تاریخ و نه در گذشته ایران، مشابه ندارد.

شاکری‌فر در ادامه گفت: ویژگی‌های اعتقادی، اخلاقی، حماسی و سلحشوری، ایثار و از خود گذشتگی و خلاقیت و نوآوری و ترکیب تخصص همراه با تعهد فرزندان رشید ایران زمین در دفاع مقدس، موجب سربلندی ملتمان گردید و پیروزی نهایی را نصیبمان کرد.

امام جمعه ممسنی اظهار داشت: رزمندگان اسلام در ۲۸۸۷ روز جنگی و ۱۰۰۰ روز عملیاتی، حماسه‌ای آفریدند که در تاریخ بی نظیر بود.

وی افزود: گسترش حوزه مقاومت فراتر از مرزهای ایران یکی از ثمرات و برکات دفاع مقدس است.

امام جمعه ممسنی با اشاره به رمز پیروزی در دفاع مقدس گفت: ۵ عامل مهم پیروزی در دفاع مقدس که برای همیشه درس آموز است، عبارتند از: تبعیت از رهبری الهی، ایمان راسخ رزمندگان اسلام، انسجام و وحدت ملی، میدان دادن به جوانان و بهره مندی از فکر، اندیشه و خلاقیت افراد.

امام جمعه ممسنی در پایان ضمن تشکر از زحمات کادر درمان و همراهی مردم و تلاش مسؤولان در رفع محرومیت گفت: سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر کل استان فارس که از افتخارات ممسنی هستند به دیارمان، نوید بخش اقدامات مناسبی در حوزه راه و شهرسازی و تکمیل پروژه های در دست انجام و نیمه تمام و برنامه ریزی بهتر برای آینده‌ای روشن است و امیدواریم مردم ما، شیرینی خدمت صادقانه را بیش از گذشته بچشند و طعم تلخ عقب ماندگی از کم‌کاری‌های گذشته را فراموش نمایند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول