اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مدیران ترک فعل کرده شهرک راه‌و‌ترابری پردیس به دستگاه قضایی معرفی شوند

امام جمعه پردیس گفت: مگر می‌شود مسائل شهرک راه‌و‌ترابری به هیچ مسؤولی ارتباط نداشته باشد، امیدواریم با پیگیری اهالی، مسؤول ذی ربط آن پیدا شود و اگر پیدا نشدند پیدایشان می‌کنیم و باید قوه قضائیه بعنوان ترک فعل آن را مجازات کند.

مدیران ترک فعل کرده شهرک راه‌و‌ترابری پردیس به دستگاه قضایی معرفی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه شهرستان پردیس در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس که با حضور پرشور نمازگزاران در بوستان نورالشهدای فاز۳ پردیس و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، و تبریک حضور مقتدرانه ناوگان دریایی ایران در حیاط خلوط آمریکا، اظهار اظهار‌کرد: هفتادوهفتمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوبندر مکران و ناوشکن بومی سهند، پس از ۷۶ روز دریانوردی، سوم مردادماه به‌سن‌پترزبورگ روسیه رسیدند و در مراسم رژه سالروز نیروی دریایی این کشور شرکت و به‌همراه ۵۰ شناور و چندین فروند جنگنده از مقابل ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و هیأت‌هایی از ۲۰ کشور جهان ازجمله جمهوری اسلامی ایران رژه رفتند.

امام جمعه پردیس با بیان اینکه نخستین حضور نظامی ایران در نیم‌کره‌شمالی‌ است، گفت: عضویت ایران در سازمان شانگ‌ های، گام بلند در تقویت‌ نگاه به شرق‌ و شکست انحصار غرب است و سازمان همکاری شانگ‌های یک سازمان میان‌دولتی در نظام بین‌الملل است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده است.

وی افزود: حضور رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در اجلاس شانگ‌های از این نظر دارای اهمیت است که مراحل عضویت ایران در این سازمانِ مهم منطقه‌ای را نهایی خواهد کرد و اینگونه انحصار غرب در روابط خارجی ایران شکسته میشود و به ایجاد توازن و تنوع بخشی در حوزه روابط خارجی خیلی کمک می کند.

حسینی با اشاره به فرارسیدن ۳۱ شهریور آغاز جنگ تحمیلی (۱۳۵۹ ش) و آغاز هفته دفاع مقدس، تشریح کرد: باید خطر تحریف دفاع مقدس را با تبیین از بین برده و مراقب عملیات تحریف دشمن در این حوزخ باشیم زیرا از دیدگاه مقام معظم رهبری مهم‌ترین مواردی تحت آماج تحریف دشمن قرار‌ گفته شامل ، اسلام ناب؛ نهضت حسینی؛ مهدویت و انتظار؛ انقلاب اسلامی؛ ولایت فقیه؛ مکتب امام خمینی(ره) و دفاع مقدس است.

امام جمعه پردیس با اشاره به اهداف و پیامدهای سفر الکاظمی به ایران‌، عنوان کرد: «الکاظمی» در فاصله یک‌سال و نخست‌ وزیری‌اش، برای بار دوم به تهران آمد و این امر نشان می‌دهد که ایران در سیاست خارجی عراق جایگاه ویژه‌ای دارد و در این سفر هیأت‌های سیاسی و اقتصادی وی را همراهی می‌کردند.

وی در خصوص بازی جدید آژانس هسته ‌ای و موضع انقلابی ایران‌، ابراز کرد: روز دوشنبه در کمتر از ۲۴ ساعت از سفر مدیرکل آژانس به ایران، دوباره در جلسه فصلی خود از عدم دسترسی به تاسیسات هسته ای ایران و وجود مواد اتمی در این محل ابراز نگرانی کرد.

حسینی اضافه کرد: این اظهارات نشان می دهد که آمریکا و اروپا فعلا و از سر ناچاری می خواهند با ایران تعامل داشته باشند اما تجربه چهل ساله ما ثابت کرده است که آن‌ها به‌دنبال ورود به‌عرصه‌های جدید تنش و التهاب هستند.

امام جمعه پردیس تصریح کرد: اما آژانس باید بداند که صدور هرگونه قطعنامه احتمالی علیه ایران یا تلاش برای ارجاع مسأله هسته‌ای ایران به‌ شورای امنیت می‌تواند به‌کلی روند مذاکرات را مختل نماید و واکنش شدید ایران را در پی داشته باشد.

وی با اشاره با گام‌های دولت سیزدهم برای تقویت اعتماد عمومی‌، یادآور شد: افزایش و تقویت اعتماد عمومی، مهم‌ترین اولویت و فوریت‌ دولت سیزدهم بوده و با گسترش و تعمیق عدالت در ابعاد مختلف جامعه تلاش کنند تا تحقق عدالت از مسیر «رفع تبعیض» محقق شود و این اقدامات دولت سیزدهم باید به اطلاع مردم برسد.

حسینی افزود: قوانین فساد زا را باید اصلاح کرده و قوانین ضد فساد را به صورت دقیق اجرا کنند و با مدیران فاسد قاطع برخورد کرده و از مدیران ضد فساد بهره بگیرند زیرا تمام نارضایتی هایی که بین مردم ایجاد شده است مسببانش همین مدیران فاسد هستند که هیچ برخوردی هم با آنها نشده و اینها هم به فساد خود ادامه داده و مردم را به نظام بدبین می کنند.

امام جمعه پردیس عنوان کرد: بنده بارها این نکته را که مسئولین باید جمعی بین مردم و محلات محروم و دارای مشکل حضور داشته باشند و جهادی و انقلابی مشکلات را حل بکنند تذکر داده ام که خوشبختانه یکی دو مورد اتفاق افتاد و نتیجه خوبی هم داشت.

وی تاکید کرد: البته مردم عزیزی که مشکلاتی را در محلات خودشان دارند و در رنج و عذاب هستند به دفتر ما مراجعه می کنند و ما هم به مسئولین ذی ربط منتقل می کنیم که برخی توجه می کنند ولی برخی هم بی اعتنا به دلیل نبود بودجه از آن رد می شوند.

حسینی ادامه داد: یکی دیگر از این مشکلاتی که چند سال است مردم را رنج میدهد و به قول اهالی اون منطقه به هر مسئولی مراجعه میکنند میگویند به ما ربطی ندارد، مسائل و مشکلات شهرک راه و ترابری است.
امام جمعه پردیس اضافه کرد: مگر می شود مسائل شهرک راه‌و‌ترابری به هیچ مسئولی ارتباط نداشته باشد، امیدواریم با پیگیری اهالی مسئول ذی ربط آن پیدا شود و اگر پیدا نشدند پیدایشان می کنیم و هر مسئولیتی که داشت، باید قوه قضائیه بعنوان ترک فعل آن را مجازات کند.

وی در‌پایان مطرح کرد: مراعات مستأجرین نشانه ایمان به خداست اما برخی مواقع مشاهده میکنیم که برخی صاحب خانه ها به مستاجرین میگویند که هم پول پیش را بیشتر و هم اجاره ها را افزایش بدهید که درخواست آنها نسبت به پول پیش و اجاره ماهیانه خارج از توان مستاجرین است و اصلا توان پرداخت ندارند، لذا میگویند اگر نمیتوانید تخلیه کنید.

حسینی گفت: لذا از همه صاحبان منازل استدعا داریم که مراعات وضعیت مستاجرین را کرده و حتی شورای حل اختلاف هم در این زمینه به عنوان ریش سفیدان به هر دو طرف کمک کنند و حکم تخلیه را به راحتی صادر نکنند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول