اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

وزارت امور خارجه: دیپلماسی فعالی را برای تقویت مناسبات با دستگاه‌های دیپلماسی کشورهای عضو شانگهای به کار می‌گیریم

وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ظرفیت‌های خود را برای انجام هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های ذیربط و دبیرخانه سازمان شانگهای به کار می‌بندد تا فرآیند حقوقی و اداری عضویت در این سازمان در کوتاه ترین زمان به سرانجام برسد.

وزارت امور خارجه: دیپلماسی فعالی را برای تقویت مناسبات با دستگاه‌های دیپلماسی کشورهای عضو شانگهای به کار می‌گیریم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (جمعه) و در پی پذیرش عضویت کشورمان در سازمان همکاری شانگهای در نشست دوشنبه در تاجیکستان بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز در توئیتی نوشت: ‏با کمال خرسندی اکنون سند عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه با حضور رئیس جمهور محترم کشورمان به تایید سران رسید. این عضویت  راهبردی تاثیر مهمی بر روند همکاری های همه جانبه ایران در راستای سیاست همسایگی و آسیا محور دارد. (اینجا بخوانید)

* متعهدیم تمامی ظرفیت‌های تخصصی خود را برای انجام هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌های ذیربط و دبیرخانه سازمان شانگهای به کار بندیم 

در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است: در نتیجه پیگیری‌های مستمر وزارت امور خارجه جهت عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای، این اقدامات از آغاز دولت سیزدهم روند مضاعف به خود گرفت و نهایتا همزمان با مشارکت جناب آقای رئیسی، رئیس جمهور محترم در بیست و یکمین  نشست سران کشورهای عضو شانگهای در شهر دوشنبه تاجیکستان، تمام ٨ کشور عضو اصلی شانگهای به صورت اجماع موافقت خود را با درخواست عضویت دائمی کشورمان در این سازمان اعلام داشته و مراحل حقوقی، فنی و اداری این عضویت آغاز شد.

این بیانیه می‌افزاید: وزارت امور خارجه ضمن ابراز مسرت از این دستاورد مثبت برای کشور، متعهد است تمامی ظرفیت‌های تخصصی خود را برای انجام هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌های ذیربط و دبیرخانه سازمان شانگهای به کار بسته تا فرآیند حقوقی و اداری عضویت در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام رسد.

در این بیانیه همچنین آمده است: پذیرش درخواست جمهوری اسلامی ایران برای عضویت در سازمان همکاری شانگهای، گام مهمی است و نقش مثبتی در توسعه همکاری‌ها و مناسبت کشورمان با  اعضای این سازمان در کلیه ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد داشت.

وزارت امور خارجه در این بیانیه مراتب قدردانی خود را از همه اعضای سازمان همکاری شانگهای برای موافقت خود با عضویت جمهوری اسلامی ایران اعلام داشته و دیپلماسی فعالی را برای تقویت مناسبات با دستگاه‌های دیپلماسی کشورهای عضو در چارچوب این سازمان به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول