اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

هاشمی: قصد همکاری با فدراسیون را ندارم/ کشوری را انتخاب می‌کنم که بتوانم مربیگری کنم

سرمربی تیم ملی تفنگ کشورمان گفت: با این شرایط قصد ادامه همکاری با فدراسیون تیراندازی را ندارم.

هاشمی: قصد همکاری با فدراسیون را ندارم/ کشوری را انتخاب می‌کنم که بتوانم مربیگری کنم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، الهام هاشمی سرمربی تیم ملی تفنگ کشورمان در خصوص ادامه همکاری با فدراسیون بعد از المپیک و پیشنهادات خارجی صحبت‌هایی مطرح کرد که متن آن را در گفت‌وگو با فارس در زیر می‌خوانید:

حدود 2 ماهی از المپیک می‌گذرد. آیا در این مدت مسئولان فدراسیون جلسه‌ای با شما در خصوص نتایج داشته‌ است؟

هیچ جلسه ای در مورد نتایج نداشتیم اما خودم تحلیل مفصلی از نتایج رضایتبخش ملی پوشان رشته تفنگ در المپیک توکیو در وبسایت فدراسیون منتشر کردم.

با توجه به اینکه یکسال دیگر بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود، برنامه شما برای همکاری با فدراسیون مشخص شده است؟

من از ابتدا هم پذیرفته بودم که فقط تا المپیک بمانم. به هیچ وجه قصد ادامه همکاری با فدراسیون تحت شرایط موجود را ندارم اما با توجه به نزدیکی بازیهای آسیایی و مدالهای زیادی که در تیراندازی توزیع می شود، امیدوارم هرچه سریعتر کادر فنی مشخص و اردوها شروع شود. پیشنهاد من این بود که از تابستان سال گذشته روند آماده سازی ورزشکاران برای حضور در بازیهای آسیایی آغاز شود که به علت شیوع کرونا با آن موافقت نشد. البته تا چند ماه پیش کار آسانی نبود، هرچند غیر ممکن هم نبود. الان مسابقات قهرمانی آسیایی در قزاقستان در حال انجام است که متاسفانه ایران در آن حضور ندارد. درخواست کرده بودم ورزشکاران غیر المپیکی پس از حضور در مسابقات انتخابی که قرار بود اوایل تیرماه برگزار شود، در قهرمانی آسیا حضور داشته باشند. متاسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ مسابقه ای در رشته های تفنگ و تپانچه در کشور برگزار نشده است.

زمان کمی هم به بازیهای آسیایی باقی مانده. نظرتان در این باره چیست؟

در مسابقات تیراندازی بازیهای آسیایی هانگژو 33 ماده برگزار و 99 مدال توزیع خواهد شد. با توجه به تجهیزات و مهمات خریداری شده قبل از المپیک، با برنامه ریزی مناسب و توجه به شرایط روحی و روانی ورزشکاران، یقین دارم تیراندازی ایران سهم بزرگی از این مدالها خواهد داشت. از وزارت محترم ورزش تقاضا دارم هرچه سریعتر با برگزاری انتخابات فدراسیون تیراندازی، این رشته پرمدال را از بلاتکلیفی خارج کنند تا با قدرت برای افتخارآفرینی در بازیهای آسیایی آماده شود.

در خصوص جام ریاست فدراسیون جهانی هم توضیح دهید. علت اینکه از رشته تفنگ کسی برای مسابقات انتخاب نشده چیست؟

در این مسابقات رنک اول تا 12 جهان در هر رشته دعوت شده اند. با توجه به عدم حضور المپین های تفنگ در جام جهانی دهلی که فروردین ماه سال جاری برگزار شد، ملی پوشان این رشته امتیاز بسیار بالای آن مسابقات را از دست دادند. با توجه به تعداد کم و امتیاز بالای رنکینگ جام جهانی هند، اگر بچه های تفنگ هم در آن حضور داشتند، ضمن اینکه به آمادگی بهتری برای حضور در المپیک می رسیدند، در حال حاضر نیز رنکینگ جهانی خیلی بهتری داشتند و تعدادی از آنها برای جام ریاست فدراسیون جهانی دعوت شده بودند.

با توجه به اینکه قرارداد شما تا پایان المپیک بود، برنامه‌تان چیست؟ ادامه یا پایان همکاری؟ 

قطعا با شرایط موجود قصد ادامه همکاری با فدراسیون را ندارم. شرایطی که حدود دو سال پیش بخاطر آن استعفا کردم که پذیرفته نشد و سال گذشته به همان دلایل حاضر به تمدید قرارداد نبودم که با وساطت و قول حمایت مدیران ارشد ورزش کشور پذیرفتم فقط تا المپیک بمانم. هرچند اگر حتی یک درصد هم تصورش را می کردم که پس از بازگشتم، فدراسیون چه رویکردی را در مورد تیم تفنگ پیش خواهد گرفت، امکان نداشت برگردم. 

 پیشنهاداتی از خارج از کشور داشته‌اید؟  

چند پیشنهاد دارم که در حال بررسی و بازدید از شرایط و امکانات آنها هستم. با توجه به درس هایی که طی دو سال و نیم گذشته گرفته ام، قطعا جایی را انتخاب خواهم کرد که بتوانم مربیگری کنم و با فراهم بودن بدیهیات و حضور افرادی که با تیراندازی آشنایی داشته باشند تا ملزومات هر رشته را با توجه به نیازهای خاص آن رشته فراهم کنند، با آرامش به وظایف مربیگری ام برسم. البته با توجه به درخواست هایی که طی ماهها و سالهای گذشته از تیراندازان استان های مختلف داشتم، ترجیح خودم این است که قرارداد پاره وقت ببندم که بتوانم در خدمت هموطنان خودم در استانهای مختلف هم باشم.

المپیکی را پشت سر گذاشتید که فراز و نشیب‌های زیادی به دنبال داشت. نظر شما در این باره چیست؟ 

ضمن تشکر از تمام بزرگوارانی که در فدراسیون و نهادهای ورزشی دیگر به هر نحو از تیم ملی تیراندازی حمایت کردند و رسانه هایی که سعی در انعکاس واقعی رویدادهای این رشته داشتند، به عنوان یک پیشکسوت تیراندازی که بیش از 30 سال در کسوت ورزشکار و مربی فعال بوده و با لطف خدا و البته پیشنهاد فدراسیون دارای دو کرسی جهانی و آسیایی هستم و موفق به اخذ بالاترین مدرک مربیگری جهان در رشته تفنگ شده ام، معتقدم برای پیشرفت کشور در تیراندازی و البته در هر زمینه ای، بهتر است پیشنهادات و انتقادات سازنده افراد صاحبنظر در آن حوزه به منظور بهبود آن رشته را بپذیریم؛ نه اینکه به دلیل در تعارض بودن خواسته های به حق آنها با منافع کسانی که هیچ سنخیتی با آن رشته ندارند، آنها را سرکوب و مورد بی مهری قرار دهیم. 

نکته بسیار قابل تأمل این است که ما در رشته ای در المپیک صاحب مدال شدیم که کمترین وابستگی را به تجهیزات دارد. ضمن تبریک مجدد خدمت قهرمان بزرگ جهان و المپیک، آقای جواد فروغی بابت افتخار آفرینی تاریخی اش، کافیست لیستی از تجهیزات و مهمات مورد نیاز رشته تپانچه بادی که در آن موفق به کسب طلای المپیک شدیم و رشته های تفنگ فراهم و آنها را باهم مقایسه کنید تا متوجه همه خواسته های من به عنوان سرمربی رشته تفنگ در ماههای گذشته، شوید. امیدوارم با توجه بیشتر به این مساﺋل، شاهد موفقیت های بیشتر این رشته پرمدال در بازیهای آسیایی و میادین جهانی باشیم که لازمه آن تعیین تکلیف سریعتر فدراسیون و همچنین حضور پیشکسوتان و کارشناسان تیراندازی در این فدراسیون است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول