اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ گفته دامادش کوشنر به اسرائیل وفادارتر است تا آمریکا

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دوران حضورش در کاخ سفید گفته دامادش جارد کوشنر به اسرائیل تعهد بیشتری دارد تا آمریکا.

ترامپ گفته دامادش کوشنر به اسرائیل وفادارتر است تا آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در کتاب جدیدی که قرار است به تازگی منتشر شود ادعا شده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته داماد و مشاورش «جارد کوشنر» به اسرائیل تعهد بیشتری داشته است تا آمریکا.

«باب وودوارد» و «رابرت کاستا»، خبرنگاران سی‌ان‌ان در کتاب جدیدشان به نام «PERIL»که قرار است به زودی منتشر شود نوشته‌اند ترامپ در جلسه‌ای به مشاورانش گفته کوشنر به اسرائیل وفادارتر بوده است تا آمریکا.

طبق آنچه در این کتاب ادعا شده، دونالد ترامپ در جلسه‌ای با لحن شوخی درباره دامادش گفته است: «می‌دانید! جارد به اسرائیل وفادارتر از ایالات متحده است.»

در اوت ۲۰۱۹ دونالد ترامپ بارها آمریکایی‌های یهودی را که به دموکرات‌ها رأی می‌دهند به بی‌وفایی به رژیم صهیونیستی متهم کرد. ترامپ همچنین بارها به تلویح گفت که یهودی‌ها در آمریکا بایستی بر اساس منافع رژیم صهیونیستی رأی بدهند نه آمریکا. 

او گفت: «فکر می‌کنم هر یهودی که به یک دموکرات رأی بدهد یا بی‌اطلاع است و یا عمیقاً بی‌وفا [به اسرائیل].»

تنها یک سال بعد در سپتامبر ۲۰۲۰ ترامپ در جمع رهبران یهودیان آمریکا در یک نشست خبری کاخ سفید از یهودی‌ها خواست که به او رأی بدهند چون دموکرات‌ها برای اسرائیل بد خواهند بود.

«دونالد ترامپ» بعد از اینکه انتخابات را به رقیب دموکراتش جو بایدن واگذار کرد در مصاحبه‌ای گفت یهودی‌های آمریکا اسرائیل را به اندازه کافی دوست ندارند.

او در مصاحبه با هفته‌نامه «آمی»که ۲۸ خردادماه سال جاری منتشر شده بود گفت چنانچه یهودی‌های آمریکا علاقه بیشتری به اسرائیل داشتند از او حمایت بیشتری در انتخابات می‌کردند.

او درباره اقداماتی که به نفع اسرائیل انجام داده به مسئله جولان اشغالی، انتقال سفارت آمریکا و خروج از برجام اشاره کرد و گفت: «می‌دانید از چه چیزی تعجب می‌کنیم؟ من درباره بلندی‌های جولان، [انتقال سفارت آمریکا به] اورشلیم (بیت‌المقدس) و مسئله ایران این همه کار انجام دادم. توافق هسته‌ای ایران فاجعه بود، نبود؟ کارهای خیلی زیادی انجام دادم.»

ترامپ در ادامه گفت: «یهودی‌هایی که در آمریکا زندگی می‌کنند اسرائیل را به اندازه کافی دوست ندارند.»

دونالد ترامپ در زمان حضورش در کاخ سفید حمایت‌های بی‌حدوحصری از رژیم صهیونیستی کرد. او حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت، سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کرد و با توصیه نتانیاهو از توافق هسته‌ای برجام خارج شد.

اقداماتی که البته ترامپ انجام داد تفاوتی با سیاست‌هایی که روسای جمهور سابق آمریکا در قبال رژیم صهیونیستی در پیش گرفته بودند نداشت.

جارد کوشنر به عنوان داماد و مشاور ترامپ، مسئولیت اصلی پیشبرد پرونده عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را به عهده داشت. ترامپ بعد از عادی‌سازی روابط بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی به جارد کوشنر مدال افتخار اهدا کرده بود.

کوشنر در یک خانواده یهودی ارتدوکس در نیوجرسی تربیت یافته و در مدرسه ابتدایی عبری‌زبان، دوران ابتدایی را گذرانده است. در آن مدرسه پرچم رژیم صیهونیستی برافراشته می‌شد و دانش‌آموزان مراسمات مرتبط با تاریخ جعلی اسرائیل را برگزار می‌کردند.

کوشنر روابط خاصی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی داشت. منابع خبری گزارش داده‌اند نتانیاهو بارها در سفرهایش به آمریکا با خانواده او دیدار کرده بود و حتی برخی مواقع در منزل کوشنر شب را می‌گذراند.

نتانیاهو همچنین برای کمپین انتخاباتی خود هزاران دلار از «چارلز کوشنر» پدر جرد کوشنر حمایت مالی دریافت کرده بود و روابط خانوادگی دو طرف برای سالیان مدید مستحکم بوده و هست. روزنامه‌های اسرائیلی زمانی که لیست کمک کنندگان به نتانیاهو را منتشر کردند، نام «چارلز کوشنر» در ابتدای این لیست قرار داشت.۲

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول