اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عشایر سوریه: در کنار ارتش، با طرح‌های تجزیه‌طلبانه مقابله خواهیم کرد

شیوخ و افراد سرشناس قبایل و عشایر سوریه پس از نشست خود، تأکید کردند که باید تمامی اراضی این کشور آزاد و با طرح‌های تجزیه‌طلبانه مقابله شود.

عشایر سوریه: در کنار ارتش، با طرح‌های تجزیه‌طلبانه مقابله خواهیم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شیوخ و افراد سرشناس قبایل و عشایر سوریه امروز جمعه در دمشق، گرد هم آمدند و بر اخراج اشغالگران و آزادسازی سراسر خاک این کشور تأکید کردند.

این شیوخ با انتشار بیانیه‌ای، گفتند که با هر طرحی که در راستای تجزیه سوریه تلاش می‌کند یا هر طرح جدایی‌طلبانه‌ای که اشغالگران و مزدوران آن در پی اجرای آن هستند، قاطعانه مخالفت خود را ابزار می‌کنند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، در کنار ارتش سوریه، از تمام امکانات خود برای مقابله با طرحهای تجزیه‌طلبانه استفاده خواهد شد.

 

عشایر سوریه از اشغالگران و مزدوران آنان خواستند که سوریه و ملت آن را به حال خود رها کنند و تأکید کردند که جامعه بین‌الملل باید حضور اشغالگران را محکوم و خواستار اخراج آنان از سوریه و لغو تحریمهای ظالمانه شود.

این عشایر تأکید کردند که وفاداری باید به کشور و رهبر آن بشار اسد باشد؛ شخصی که «سوپاپ امنیت تمام مردم سوریه» است.

عشایر سوریه با تأکید بر دنباله‌روی از بشار اسد و اعلام حمایت از وی، از «تمامی کشورهای دوست که در کنار سوریه ایستادند»، قدردانی کردند.

در همین ارتباط، دهها نفر از عشایر قبیله «الشعیطات» در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه، ششم شهریور ماه جاری علیه نظامیان تروریست آمریکا تظاهرات برگزار کردند.

معترضان خواستار آزادی زندانیان و پایان اشغالگری آمریکا شدند. این در حالی بود که نظامیان آمریکایی و شبه‌نظامیان کُرد وابسته به این کشور، بدون هیچ اتهامی، افراد قبیله شعیطات را زندانی کردند.

معترضان همچنین تهدید کردند که اگر زندانیان آزاد نشوند، دامنه اعتراضات گسترش پیدا خواهد کرد. «خلیل الکحیلات أبو وهج» یکی از افراد سرشناس شعیطات هم گفت که معترضان به شدت خشمگین هستند.

الکحیلات تأکید کرد، نظامیان آمریکایی به اتهام همکاری افراد قبیله شعیطات با دولت روسیه، آنان را بازداشت کردندو «همه این افراد، طی سالهای گذشته در مبارزه با داعش شرکت داشته‌اند. تعداد افراد بازداشتی تا کنون به ۳۰۰ نفر رسیده است».

مناطق تحت اشغال آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه، عرصه خشم مردمی است. دایره مقاومت مردمی نیز در این مناطق گسترش یافته است. آمریکا و عناصر کُرد در حال غارت نفت، گاز، گندم و منابع سوریه هستند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول