اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجان در آستانه خروج از رنگ قرمز!/مدارس بدون مقدمات بازگشایی نمی‌شود

تعداد جان باختگان کرونا در روز جمعه 26 شهریور در زنجان به چهار نفر رسید و شهرهای ابهر و خرمدره نیز از وضعیت قرمز خارج شدند تا استان در آستانه خروج از رنگ قرمز قرار گیرد.

زنجان در آستانه خروج از رنگ قرمز!/مدارس بدون مقدمات بازگشایی نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، با کاهش مرگ و میر و تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونایی پیک پنجم نیز مانند چهار پیک گذشته در حال سپری شدن است، پیکی که روزها غم باری را برای مردم ایران رقم زد و خانواده‌های بسیاری در این مرحله داغدار شدند.

البته به همت دولت و تلاش کادر درمان این روزها هر روز رکوردهای جدیدی از واکسیناسیون مردم در حال ثبت است، به طوری هر روز رکورد روز قبل شکسته می‌شود و امیدواریم که هر چه زودتر همه مردم واکسینه شوند، هر چند باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم تا شاهد پیک‌های جدید در کشور نباشیم.

تعداد جان باختگان کرونا در روز جمعه 26 شهریور در زنجان به چهار نفر رسید و شهرهای ابهر و خرمدره نیز از وضعیت قرمز خارج شدند تا استان در آستانه خروج از رنگ قرمز قرار گیرد.

بر اساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک تاکنون به ۳۳ هزار و یک نفر رسیده و در این مدت یک هزار و ۶۶۱  زنجانی نیز جان خود را از دست داده‌اند.

مدارس بدون مقدمات بازگشایی نمی‌شود

استاندار زنجان با اشاره به اینکه اقدامات متعددی در راستای واکسینه شدن و افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است، اظهار کرد: مصوبات قرارگاه عملیاتی کرونا باید به صورت جدی عملیاتی شود.

فتح‌الله حقیقی با اشاره به اینکه بر این مبنا واحدهای تولیدی بزرگ، مشاغل صنفی بزرگ و شهرک‌های صنعتی با همکاری سازمان‌های متولی امر و تایید مرکز بهداشت استان باید برای واکسیناسیون کرونا در استان ایجاد کنند، افزود: واکسیناسیون واحدهای تولیدی، بازار و اماکن نیز باید انجام و زمینه های آن هرچه سریعتر فراهم شود.

وی با بیان اینکه ۳۰ مرکز واکسیناسیون در استان فعال است، افزود: با افزایش تعداد مکان‌های مورد نظر از سوی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی این مهم در استان سرعت بیشتری خواهد یافت.

حقیقی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های استان شتاب بیشتر واکسینه شدن افراد است، افزود: خوشبختانه طی روزهای اخیر میزان واکسینه شدن ۲ برابر شده است.

واکسن تایید شده برای دانش‌آموزان در ایران وجود ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان درخصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان اظهار داشت: بهترین واکسن‌های موجود، واکسن‌هایی هستند که برای بالای ۱۸ سال تزریق می‌شود و برای افراد زیر ۱۸ سال، هنوز واکسنی که در ایران مورد تایید باشد، نداریم.

به گفته پرویز قزلباش این امکان در استان وجود دارد که نوبت اول واکسیناسیون گروه هدف را، با ۷۰ درصد پوشش در هفته اول مهر ماه به اتمام برسانیم، به شرط اینکه به میزان کافی، واکسن در اختیار استان قرار بگیرد.

وی با اشاره به تزریق ۸۷ هزار و ۶۶۹ دُز واکسن برکت در استان ادامه داد: در حال حاضر واکسن پاستور را به دلیل مشکلات در ثبت، موجود نداریم، ولی واکسن برکت به اندازه کافی موجود داریم و ممکن است که در بعضی پایگاه‌ها به طور موقت به اتمام برسد، ولی درکل مشکلی در تامین واکسن برکت در استان، در حدی که مردم‌خواهان آن هستند، نداریم.

رئیس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری با اشاره به وجود ۴۱ مرکز تزریق واکسن در استان افزود: درخصوص واکسیناسیون، ۱۵ اکیپ سیار تزریق واکسن در کارخانجات، ادارات (نوبتی) و محلاتی که درصد پوشش واکسن خوبی ندارند، فعال هستند. قزلباش در رابطه با تزریق دُز دوم واکسن اسپوتنیک، گفت: براساس دستورالعمل وزارتی، جایگزین واکسن اسپوتنیک، آسترازنکا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان افزود: بازگشایی دانشگاه‌ها با حضور دانشجویان صورت خواهد گرفت، ولی هنوز درخصوص تاریخ دقیق آن، تصمیم‌گیری نشده است.

وی با اشاره به استقبال دانشجویان از تزریق واکسن، افزود: حدود ۷۰ درصد دانشجویان در سطح استان واکسینه شدند. 

فعالیت ۳ مرکز واکسیناسیون شبانه در زنجان 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ابلاغ دستورالعمل فعالیت سه مرکز تجمیعی واکسیناسیون در زنجان تا ساعت ۲۴ خبر داد و اظهار کرد: این اقدام در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان برنامه‌ریزی شده است.

مصطفی محمدی افزود: مراکز شماره ۲ پردیس دانشگاه، واقع در جاده گاوازنگ بالاتر از بیمارستان آیت اله موسوی، مرکز شماره ۳ سالن ورزشی برق منطقه‌ای، واقع در خیابان اول شهرک و مرکز شماره ۵ سالن ورزشی پیام مخابرات، واقع در اتوبان ۲۲ بهمن، روبه‌روی فرماندهی نیروی انتظامی سه مرکزی هستند که تا اطلاع ثانوی از ساعت هشت تا ۲۴ فعال خواهند بود.

انتهای پیام/2308/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول