اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار رسمی روسای جمهور ایران و تاجیکستان در «دوشنبه» + تصاویر

رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر خود به «دوشنبه» مورد استقبال رسمی همتای تاجیکستانی خود قرار گرفت.

دیدار رسمی روسای جمهور ایران و تاجیکستان در «دوشنبه» + تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای و انجام سفر رسمی در دوشنبه به سر می‌برد، دقایقی پیش مورد استقبال رسمی «امامعلی رحمان» رئیس جمهور این کشور قرار گرفت.

 در این مراسم ابتدا سرود ملی دو‌ کشور‌ نواخته شد و رئیسی و رحمان از گارد احترام مستقر در جایگاه سان دیدند و پس از آن، اعضای دو هیئت های رسمی تاجیکستان و ایران به روسای جمهور دو کشور معرفی شدند.

مقامات ارشد دو کشور بلافاصله پس از مراسم استقبال رسمی، وارد محل برگزاری ملاقات خصوصی شدند که پس از انجام آن، مذاکرات هیئت های عالی رتبه دو کشور برگزار خواهد شد.

در پایان مذاکرات امضای چند سند همکاری در نظر گرفته شده است.

سپس رئیس جمهور ایران عازم شهر «کولاب» در 200 کیلومتری پایتخت تاجیکستان خواهد شد و از آرامگاه «میر سید علی همدانی» شاعر و عارف مشهور ایرانی بازدید خواهد کرد و  پس از آن تاجیکستان را به مقصد ایران ترک خواهد گفت.

قابل ذکر است که رئیس جمهور ایران علاوه بر شرکت و سخنرانی در اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای و همچنین نشست مشترک این سازمان با پیمان امنیت جمعی، بعدازظهر دیروز با حضور در دانشگاه ملی تاجیکستان از نمایشگاه دستاوردهای علمی این دانشگاه بازدید و در جمع استادان و دانشجویان تاجیک سخنرانی کرد.

در این مراسم در میان تشویق‌های ویژه حضار، عنوان دکترای افتخاری دانشگاه ملی تاجیکستان به رئیس جمهور ایران اهدا و وی عضو افتخاری هیئت علمی این دانشگاه انتخاب شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول