اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شهریار شکل‌های تازه‌ای از شعر معاصر را در ادبیات فارسی ارائه کرد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: شهریار از نوابغ معاصر ایران اسلامی است نبوغ شهریار شکل‌های تازه‌ای از شعر معاصر را در ادبیات فارسی طرح و ارائه کرد.

شهریار شکل‌های تازه‌ای از شعر معاصر را در ادبیات فارسی ارائه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام  سیدمحمدعلی آل هاشم در آیین گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار اظهار داشن: بدون تردید استاد شهریار جزو نوابغ معاصر ایران است که توانست شیوه های تازه ای از شعر معاصر را در ادبیات فارسی مطرح و ارائه کند.

وی افزود:  استاد شهریار شاعری منحصربفرد است و هر انسان منصفی با هر نگرشی به جامعیت او اذعان دارد و نوآوری وی را می‌پذیرد.

آل هاشم تصریح کرد: شهریار از لحاظ مردمی بودن و فخامت زبان و زیستن با انقلاب نمونه‌ی بی‌نظیری بود . وی زمانی بر سرودن غزل اصرار داشت که همه معنقد بودند دوران سرودن غزل پایان یافته اما وی با تصویرگرایی و روش نوین مکتب و راهی را ایجاد کرد و به محبوبیت رسید.

وی افزود: شهریار شاعر بزرگ و محبوب روزگار ماست و کمتر کسی است که بیتی یا مصرعی از شهریار در ذهنش ماندگار نشده باشد. همه او را می‌شناسند و  با شعرهای او زیسته و ارتباط برقرار کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان یکی از مهمترین حوادث دوران زندگی استاد شهریار را وقوع انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: انقلابیون اشعار این شاعر شهیر را که متضمن اعتراض به حکومت فاسد گذشته بود بر کاغذ زر می نوشتند.

وی تاکید کرد: شهریار در آن دوران دست به یک جهاد قلمی زد و بنا به گفته‌ی خودش انقلاب اسلامی روح دیگری در کالبد وی دمید و شعر شهریار را باید شعر متعهد و انقلابی عنوان کرد.

حجه الاسلام آل هاشم گفت: دینداری و ولایت مداری شهریار بی‌مثال است و شعر "علی ای همای رحمت" وی تنها یکی از آثاری است که ارادت  او را به اهل بیت عصمت و طهارت متجلی می سازد.

وی افزوذ: شهریار با وقوع جنگ نیز ساکت ننشست و بخشی از آثار برجا مانده از این شاعر شهیر، تاریخ جنگ را به زبان شعر تبیین می‌نماید.

وی دیگر ویژگی استاد شهریار را عشق وافر به سرزمین مادری یعنی آذربایجان عنوان کرد که منجر به خلق شاهکار ادبی حیدربابا شده است.

گفتنی است آیین گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار بیست و ششم شهریورماه جاری در سنگفرش مقبره الشعرا براگزار شد.

انتهای پیام/60012/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول