اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

اتصال همه مدارس شهری و بیش از 90 درصد مدارس روستایی کرمانشاه به اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از افزایش حجم اینترنت رایگان مدارس استان از ۳۰ به ۷۰ گیگابایت خبر داد و گفت: در حال حاضر تمامی مدارس شهری و بیش از ۹۰ درصد مدارس روستایی استان با دریافت مودم و پهنای باند رایگان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

اتصال همه مدارس شهری و بیش از 90 درصد مدارس روستایی کرمانشاه به اینترنت

شهریار بهنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: با ارتقاء سطح سرویس‌دهی اپراتور‌های تلفن همراه و توسعه و ارتقاء زیرساخت‌های مخابراتی استان در اکثر روستاها، روزانه شاهد افزایش اتصال مدارس روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات همراه با دریافت مودم و پهنای باند رایگان هستیم.

وی افزود: در سال گذشته ماهانه ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان به مدارس شهری و روستایی استان تخصیص داده شد که با توجه به شیوع ویروس کرونا و آموزش مجازی، اکثر مدارس با کمبود حجم اینترنت مواجه می‌شدند که با موافقت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حجم اینترنت رایگان مدارس به ۷۰ گیگابایت ارتقاء پیدا کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی مدارس در استان گفت: در شهریور ماه‌جاری ۵۵ مدرسه دیگر در مناطق روستایی استان کرمانشاه به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مدارس شهری و بیش از ۹۰ درصد مدارس روستایی استان با دریافت مودم و پهنای باند رایگان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

بهنیا اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، انتقال اینترنت به برخی روستا‌ها دشوار بوده که با تلاش اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و همکاری مخابرات، اپراتور‌های ایرانسل، های‌وب و برخی دستگاه‌های اجرایی در تلاش هستیم راه را برای پوشش هرچه بیشتر اینترنت در روستا‌ها و مدارس باقیمانده روستایی هموار کنیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول