اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هراس تل‌آویو از مقاومت مسلحانه جنین؛ فلسطینی‌ها تجهیزات نظامی پیشرفته دارند

فرمانده تیپ موسوم به «گولانی» ضمن ابراز نگرانی از وضعیت «جنین» گفت، هسته‌های مقاومت در این منطقه سلاح‌های پیشرفته دارند و تحرکات نظامیان رژیم صهیونیستی را به صورت مستمر رصد می‌کنند.

هراس تل‌آویو از مقاومت مسلحانه جنین؛ فلسطینی‌ها تجهیزات نظامی پیشرفته دارند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،«یائیر فلای» فرمانده تیپ موسوم به «گولانی» در ارتش رژیم صهیونیستی گفت، در بیشتر موارد یورش نظامیان این رژیم به «جنین» در کرانه باختری درگیری‌های مسلحانه میان آنها و رزمندگان مقاومت فلسطین رخ داده است.

وی در گفت‌وگو با روزنامه «معاریو» تصریح کرد، اخیرا چندین هسته مقاومت در جنین فعال شده و تا کنون شش فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و حدود ۲۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این فرمانده صهیونیست تأکید کرد، هیچ شهر دیگری در کرانه باختری مانند جنین نیست، هسته‌های مقاومت در جنین اعضایی دارند که تحرکات نظامیان صهیونیست را لحظه به لحظه رصد می‌کنند. هسته‌هایی هستند که به سمت خودروهای نظامی یا اماکن مشخص شده دیگر شلیک می‌کنند و همه آنها با تلفن همراه با هم در تماسند.

فلای مدعی شد، برخی از این فلسطینی‌های وابسته به حماس و برخی وابسته به جهاد اسلامی هستند. تعدادی نیز به گروه‌های مقاومت دیگر وابسته هستند.

وی افزود، گفت‌وگو با دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان در این خصوص ادامه دارد اما ضعیف است. ارتش رژیم اسرائیل دقیقا نمی‌داند چند قبضه سلاح در جنین وجود دارد اما برآوردها حاکی از وجود صدها قبضه سلاح در این منطقه است.

این فرمانده صهیونیست در پایان تصریح کرد، نمی‌توان وجود راکت‌های ضد تانک در جنین را تکذیب کرد در حالی که آنها اسلحه و تجهیزات پیشرفته و نیز بمب‌های دست‌ساز دارند.

در پی تنش‌های اخیر در جِنین، چند گروه مقاومتی در این منطقه برای اولین بار اتاق عملیات مشترک تشکیل دادند و آماده مقابله با حمله احتمالی رژیم صهیونیستی هستند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول