اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

پذیرش عضویت ایران در شانگهای، فرصت جدیدی برای گسترش همکاری‌های ایران و تاجیکستان

وزیر امور خارجه تاجیکستان در دیدار همتای ایرانی خود پذیرش عضویت جمهوری اسلامی در سازمان همکاری شانگهای را فرصت جدیدی برای گسترش همکاری‌های ایران و تاجیکستان خواند.

پذیرش عضویت ایران در شانگهای، فرصت جدیدی برای گسترش همکاری‌های ایران و تاجیکستان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای رسمی خود در دوشنبه پایتخت تاجیکستان شب گذشته (جمعه) با «سراج الدین مهرالدین» وزیر خارجه تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

* قدردانی از مساعدت‌های تاجیکستان در پذیرش عضویت ایران در سازمان شانگهای

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تشکر از مساعدت‌های دولت و رئیس جمهور تاجیکستان در پذیرش عضویت ایران در سازمان شانگهای، از توسعه همکاری‌های دو کشور در تمامی زمینه‌ها حمایت کرد. 

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ظهر جمعه (۲۶ شهریور ماه) در توئیتی نوشت: ‏با کمال خرسندی اکنون سند عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه با حضور رئیس جمهور محترم کشورمان به تایید سران رسید. این عضویت  راهبردی تاثیر مهمی بر روند همکاری های همه جانبه ایران در راستای سیاست همسایگی و آسیا محور دارد. (اینجا بخوانید)

امیرعبداللهیان با توجه به اشتراکات دینی، تاریخی، فرهنگی و زبانی دو کشور بر لزوم توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به وضعیت افغانستان، تشکیل دولت فراگیر با حضور نمایندگان همه اقوام از جمله تاجیک، پشتون، هزاره و سایرین را تنها راه بازگشت ثبات، آرامش و توسعه این کشور خواند.

* پذیرش عضویت ایران در سازمان شانگهای فرصت جدیدی برای گسترش همکاری‌های ایران و تاجیکستان

سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان نیز ضمن تبریک پذیرش عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، این تحول را فرصت جدیدی برای گسترش همکاری‌های ایران و تاجیکستان دانست‌. 

وی با اشاره به تحولات افغانستان، در خصوص ضرورت کمک‌های بشردوستانه به مردم این کشور در شرایط کنونی، بر ایده تشکیل دولتی فراگیر با مشارکت همه اقوام تأکید کرد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان که به همراه رئیس جمهور کشورمان در دوشنبه پایتخت تاجیکستان حضور دارد ظرف دو روز گذشته با همتایان چینی، روسی، پاکستانی، هندی و بلاروسی خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به ویژه اوضاع افغانستان گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول