اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

والیبال قهرمانی آسیا| پرواز از روی دیوار چین/ ایرانِ بی‌رحم فینالیست شد

تیم ملی والیبال کشورمان با عبور از سد چین به فینال رقابت های قهرمانی آسیا راه پیدا کرد.

والیبال قهرمانی آسیا| پرواز از روی دیوار چین/ ایرانِ بی‌رحم فینالیست شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مرحله نیمه‌نهایی بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا امروز (شنبه) با هشت دیدار به میزبانی ژاپن و در شهر چیبا پیگیری می‌شود.

تیم ملی والیبال ایران که با شکست تیم‌های کره‌جنوبی و چین‌تایپه به عنوان صدرنشین گروه F مرحله دوم، به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد، از ساعت 10 و 30 دقیقه به وقت تهران و در سالن شماره یک مسابقات به مصاف چین رفت.

تیم ملی والیبال ایران در ست دوم این مسابقه 25 بر 17 مغلوب چین شد، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم با امتیازهای 25 بر 22، 25 بر 22 و 25 بر 17 به پیروزی رسید تا در نهایت 3 بر یک فاتح این جدال حساس باشد.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب میلاد عبادی‌پور، امیرحسین توخته، امین اسماعیل‌نژاد، میثم صالحی، علی‌اصغر مجرد و جواد کریمی در مناطق یک تا 6 زمین استفاده کرد و محمدرضا حضرت‌پور نیز به عنوان لیبرو به میدان رفت.

جدال دو تیم در حالی به سود ایران تمام شد که تیم چین با میانگین 9 مسابقه ملی برای بازیکنان خود از تجربه بیشتری نسبت به تیم ایران (سه بازی) برخوردار بود. همچنین میانگین سنی تیم چین با 24.5 سال، نسبت به تیم ایران (24 سال) بیشتر است.

تیم ملی والیبال ایران با شکست چین برای ششمین بار به دیدار نهایی رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا راه یافت.

ملی‌پوشان ایران در سال‌های 2011، 2013 و 2019 به مقام قهرمانی دست یافت و در سال‌های 2009 و 2015 نایب قهرمان قاره کهن آسیا شد. یک مدال برنز (2003) نیز در گنجینه افتخارات تیم ایران قرار دارد.

تیم‌های ژاپن و چین‌تایپه نیز در آخرین مسابقه مرحله نیمه‌نهایی به مصاف یکدیگر می‌روند تا تیم فاتح این میدان، حریف ایران در دیدار نهایی جام بیست‌ویکم شود.

همچنین در دو مسابقه این مرحله و در گروه تیم‌هایی که برای رتبه پنجم تا هشتم مسابقه می‌دهند، تیم‌های استرالیا و قطر موفق به شکست کره‌جنوبی و پاکستان شدند تا فردا در آخرین دیدار خود برای رتبه‌پنجمی به میدان بروند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول