اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از جزئیات واکسیناسیون دانش‌آموزان تا آخرین تصمیمات در خصوص بازگشایی مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در خصوص آخرین تدابیر و تصمیمات پیرامون بازگشایی و حضور در مدارس، واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان، طرح رتبه‌بندی معلمان و ... توضیحاتی ارائه کرد.

از جزئیات واکسیناسیون دانش‌آموزان تا آخرین تصمیمات در خصوص بازگشایی مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فرحناز قائدامینی صبح امروز در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با اشاره به واکسیناسیون فرهنگیان گفت: 82 درصد از جمعیت فرهنگیان استان واکسینه و مابقی آنان در قالب طرح‌های دیگر واکسینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه رانندگان سرویس مدارس نیز می‌بایست واکسینه شده باشند، افزود: واکسن مختص سنین دانش‌آموزان هم تهیه شده است و از ابتدای مهرماه واکسیناسیون آنان آغاز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس توضیح داد: به ازای هر دانش‌آموز 2.25 مترمربع فضا باید اختصاص یابد، هم‌چنین هر دانش‌آموز باید از 4 جهت 1.5 مترمربع فاصله داشته باشد و زنگ تفریح کلاس‌ها هماهنگ نیست، ساعت کلاس در مقطع ابتدایی حداکثر 45 دقیقه و در متوسطه اول و دوم 60 دقیقه می‌باشد.

مدارس در مناطق کم جمعیت باز می‌شوند

وی اظهار داشت: حضور دانش‌آموزان در مدارس زیر 50 نفر مشکلی ندارد که نزدیک به 150 مدرسه زیر 10 نفر در استان داریم و در مدارس پرجمعیت شروع آموزش حضوری آرام، مشارکت‌پذیر و منعطف است و ما باید بتوانیم خود را با هر شرایطی وفق بدهیم و این در حالی است که آسیبی از اجتماعات مدارس و امتحانات گزارش نشده است.

قائدامینی عنوان کرد: افسردگی ناشی از حضور در خانه آسیب کمی نیست چراکه منجر به خودکشی می‌شود و در اکثر کشورها جهت جلوگیری از این آسیب‌ها مدارس بازگشایی شده است و در این امر نیازمند یاری اولیا دانش‌آموزان هستیم.

مدارس دیگر پنجشنبه‌ها تعطیل نیست

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: مشکلات شبکه شاد مرتفع شده است و در سال تحصیلی جدید تلاش بر استفاده از مدرسه و شبکه آموزشی تلویزیونی است که مدارس می‌توانند در سال جدید از پنجشنبه‌ها نیز در آموزش دانش‌آموزان استفاده کنند و مدارس تعطیل نخواهند بود.

وی با اشاره به واکسیناسیون دانش‌آموزان استان افزود: ظرفیت ایجاد مرکز واکسیناسیون دانش‌آموزان در استان و مناطق وجود دارد و این در صورت تخصیص نیرو و تجهیزات از سمت علوم پزشکی استان است.

ابتدای آبان‌ماه مدارس حضوری می‌شود

قائدامینی خاطرنشان کرد: فعالیت آموزشی مدارس از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود و در ابتدای آبان‌ماه شاهد حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدرسه خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه 200 مدرسه استان از اینترنت محروم هستند، گفت: 75 درصد دانش‌آموزان استان به شبکه شاد دسترسی دارند و استفاده از شبکه شاد در بستر مشخص شده برای دانش‌آموزان و معلمان رایگان است و این در حالی است که کیفیت آموزش مجازی به حضوری نمی‌رسد و هیچ جایگزینی برای مدرسه و معلم وجود ندارد.

وی ادامه داد: با وجود مجازی بودن آموزش در سال گذشته تعداد کمی از دانش‌آموزان ترک تحصیل کردند که کمتر از یک درصد بوده و این آمار در مناطق عشایری به سبب کار و فعالیت دانش‌آموزان بوده است.

سطح آموزش و خدمان یکسان می‌شود

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم سطح‌ آموزش و خدمات مدارس یکسان شود، گفت: در این طرح با توجه به کد پستی منازل دانش‌آموزان ثبت‌نام آن‌ها انجام شده است که میزان استفاده از سرویس دانش‌آموزی را کاهش می‌دهد و در تلاشیم تا حد ممکن والدین دانش‌آموزان را به مدرسه برسانند.

رتبه‌بندی معلمان پیگیری می‌شود

قائدامینی توضیح داد: رتبه‌بندی معلمان در حال پیگیری است و همه به دنبال اجرایی شدن آن هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: در توزیع کتب درسی با توجه به اینکه سال‌های گذشته به صورت آزاد در بازار به فروش می‌رفت با توجه به دلال‌بازی در فروش و کمبود کتاب در استان فروش کتاب به عهده مدارس قرار گرفت.

وی با اشاره به بازسازی مدارس تشریح کرد: مناسب بودن مدارس را اداره نوسازی تایید می‌کند و امسال بودجه خوبی جهت بازسازی سرویس‌های بهداشتی، تکمیل و تجهیز مدارس اختصاص یافت.

انتهای پیام/68032

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول