اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کشت گیاهان دارویی در ۱۰۰۰ هکتار از مراتع سمنان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان از برنامه‌ریزی مکان‌یابی مناطق کشت و توسعه مشارکتی گیاهان گیاه دارویی در یک هزار هکتار از مراتع این شهرستان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

کشت گیاهان دارویی در ۱۰۰۰ هکتار از مراتع سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، معصومه منظمی اظهار کرد: در راستای جهش سازمانی و اجرای طرح « ۳* ۱۴ *۱۴۰۰»  سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در خصوص کشت و توسعه گیاهان دارویی در مراتع با مشارکت مرتع داران و نظارت کارشناسان فنی منابع طبیعی مراتع مکان‌یابی و طی پیمایش عرصه در ۱۷ سامانه مرتعی حوزه شهرستان سمنان نوع گونه‌ها و نحوه کشت تعیین شد.

وی افزود: از گونه‌های پیش‌بینی شده جهت توسعه و کشت گیاهان دارویی در سال‌جاری می‌توان از بادام کوهی، وشق، باریجه، زیره کوهی، گون کتیرایی و متکا نام برد.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان عنوان کرد: برای اجرای این پروژه حدود یک هزار و ۷۰۰ کیلوگرم بذر تهیه و  در قالب پروژه‌های کپه کاری در مراتع سار و پیغمبران، احمدآباد کلاته امیر، شاهوران، شریعت آباد بلو، ایوب چیل بلندی، گرماب، شترداران، چاه حسینی، سرخ پشته گندیاب، کلمر، چاه سم، سفید کمر سنجدو، چاه عباس، جمالیه، نسام، کاهدان و جیزدره انجام می‌گیرد.

وی گفت: آغاز  پروژه‌ها در اوایل پاییز و پس از آغاز نخستین بارندگی‌های پاییزه و آماده شدن بستر خاک با مشارکت مرتع داران در هر حوزه صورت می‌پذیرد.

منظمی بیان کرد: مکان‌یابی طرح مذکور در سالجاری در راستای احیا مراتع کم‌پوشش و کشت گیاهان دارویی سازگار با شرایط اکولوژیک هر منطقه بوده که افزون بر احیا و توسعه پوشش گیاهی و تولید علوفه بیشتر، در حفاظت خاک و کنترل فرسایش و بهبود معیشت بهره‌برداران مؤثر است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول