اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ارسال ۱۲ میلیون دُز واکسن برای سه تا ۱۷ ساله‌ها به زودی و ۶۰ میلیون دُز تا یک ماه و نیم آینده

سفیر ایران در چین از ارسال ۱۲ میلیون دُز واکسن برای سنین سه تا ۱۷ سال تا ۲ هفته آینده و همچنین تهیه و ارسال ۶۰ میلیون دُز واکسن تا یک ماه و نیم آینده به کشور خبر داد.

ارسال ۱۲ میلیون دُز واکسن برای سه تا ۱۷ ساله‌ها به زودی و ۶۰ میلیون دُز تا یک ماه و نیم آینده

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «محمد کشاورززاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین امروز در گفت‌وگویی اعلام کرد که ظرف یکی دو هفته آینده ۱۲ میلیون دُز واکسن کرونا مناسب سنین سه تا ۱۷ سال به کشور ارسال خواهد شد که برای شروع مدارس و واکسیناسیون دانش آموزان لازم است.

وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، افزود: حداکثر تا یک ماه و نیم آینده هم در حدود ۶۰ میلیون دُز واکسن دیگر در حال تهیه و ارسال به ایران است.

کشاورززاده در پاسخ به این سؤال که آیا این واکسن‌ها مربوط به قراردادهای قبلی است یا جدید؟ عنوان کرد: هر مقدار که خریدیم ارسال کردیم. قراردادها به روز است و هر چقدر درخواست کردیم ظرف یکی دو هفته کارهای آن انجام شده است. درخواستی نبوده که انجام نشده باشد.

وی خاطرنشان کرد: الان تولیدات کارخانه بهتر شده و مسیر مالی مشخص و مطمئنی را برای دریافت واکسن تعریف کرده‌ایم و روی ریل افتاده است. به عنوان مثال نامه  ۱۲ میلیون دُز واکسن را دیروز دریافت کردیم و ظرف یکی دو هفته آینده ارسال خواهد شد.

سفیر ایران در پکن یادآور شد: تماس‌های اخیر آقای رئیسی رئیس جمهور و آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و مذاکراتی که صورت گرفت، این روند را سرعت بخشید و مشکلی در ارتباط با واکسن نخواهیم داشت.

به گزارش فارس، «رضا زبیب» دستیار وزیر و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه نیز روز پنجشنبه ۲۵ شهریور ماه در توئیتی درباره واردات واکسن کرونا و ارسال ۳۰۰ هزار دُز واکسن اسپوتنیک وی از روسیه نوشت: وعده اسپوتنیک که داده بودم، امروز عصر انشاالله عملی می‌شود (۳۰۰ هزار از دوز اول و دوم). پنج میلیون دُز سینوفارم امروز صبح رسید. تا بامداد شنبه پنج میلیون دُز دیگر ان‌شاءالله می‌رسد.

گفتنی است، زبیب ۲۰ شهریور ماه هم در توئیتی درباره واردات محموله‌های جدید واکسن کرونا نوشت: با ذخیره خوب موجود، این هفته ۲ محموله وارد می‌شود.تلاش بر افزایش است. پس از سینوفارم و آسترازنکا، اسپوتنیک و سوبرانا به تنوع واکسن کمک خواهد کرد.

زبیب با بیان این‌که سایر واکسن‌ها در دستورند، نوشت: تامین واکسن مناسب ۱۸ -۱۲ سال و بانوان باردار در اولویت است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول