اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

۱۱ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در قزوین بستری هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: قارچ سیاه در بیماران کرونایی و غیرکرونایی که ایمنی بسیار ضعیفی دارند، بروز می‌کند، اکنون در استان قزوین ۱۱ مورد بیمار مبتلا به قارچ سیاه داریم که در بیمارستان ولایت بستری هستند.

۱۱ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در قزوین بستری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌اکبر کرمی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین که بعدازظهر امروز در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: قارچ سیاه در بیماران کرونایی و غیرکرونایی که ایمنی بسیار ضعیفی دارند، بروز می‌کند، اکنون در استان قزوین ۱۱ مورد بیمار مبتلا به قارچ سیاه داریم که در بیمارستان ولایت بستری هستند.
وی افزود: بیماران مبتلا به قارچ سیاه را در یک بیمارستان تجمیع کرده‌ایم که به‌صورت دائم تحت نظر بهترین متخصصین باشند.
کرمی عنوان کرد: میزان مرگ و میر در این بیماری بسیار بالا است که سعی ما به حداقل رساندن آن است.
این مسؤول تصریح کرد: این بیماری در پایین‌ترین سطح ایمنی ایجاد می‌شود و به اطراف سرایت ندارد و تا لحظه‌ای که ایمنی به حداقل نرسد این قارچ قادر به رشد نخواهد بود.
وی ابراز کرد: در ایام کرونا ۶۸ تخت آی‌سی‌یو به تخت‌های آی‌سی‌یوی استان اضافه شده‌اند، یعنی حدود ۵۰ درصد افزایش ظرفیت در این زمینه داشته‌ایم.
کرمی بیان کرد: یکی از اقدامات خاص استان قزوین ایجاد مراقبت در منزل دولتی بوده است که این امر جزو افتخارات استان بود.
این مسؤول عنوان کرد: در طرح مراقبت در منزل، در مجموع ۵۰ هزار مورد تماس داشته‌ایم که ۵ هزار و ۴۰۹ مورد آن منجر به اعزام جهت ارائه خدمات شده است و در نهایت نیز ۴ درصد این آمار منجر به بستری در بیمارستان‌‌ها شده است.
وی یادآور شد: آمار بستری موقت در پیک پنجم ۳ هزار مورد بوده است که ۵۰ درصد این افراد در درمانگاه پاکروان و ۵۰ درصد دیگر در بیمارستان‌های بوعلی و رازی درمان شدند و در نهایت تنها ۴ درصد آن‌ها نیازمند بستری شدند.
این مسؤول خاطرنشان کرد: در پیک پنجم ۲۳۱ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان افزوده شد که ۵۲ تخت آن در بیمارستان بوعلی، ۳۳ تخت در بیمارستان امیرالمؤمنین، ۳۱ تخت در بیمارستان شهید رجایی، ۳۰ تخت در بیمارستان ارتش، ۳۰ تخت در سالن اداره‌گاز، ۳۰ تخت در بیمارستان رحیمیان، ۲۳ تخت در بیمارستان ولایت و ۲ تخت آن در بیمارستان شفا بوده است.
کرمی در پایان اظهار کرد: ۲۹ دستگاه اکسیژن‌ساز اکنون در بیمارستان‌های استان قزوین مورد استفاده قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول