اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

امضای دو تفاهم‌نامه همکاری با وزارتخانه‌های تندرستی و حفظ اجتماعی و محنت،مهاجرت و شغل

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان سفر خود به جمهوری تاجیکستان با دو وزارتخانه تندرستی و حفظ اجتماعی و محنت،مهاجرت و شغل این کشور یادداشت تفاهم همکاری امضاء کرد.

امضای دو تفاهم‌نامه همکاری با وزارتخانه‌های

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان سفر خود به جمهوری تاجیکستان با دو وزارتخانه "تندرستی و حفظ اجتماعی" و "محنت، مهاجرت و شغل" این کشور یادداشت تفاهم همکاری امضاء کرد.

به موجب یادداشت تفاهم همکاری با وزارت تندرستی، طرفین به منظور گسترش و تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های خدمات اجتماعی، آمادگی خویش را برای تبادل اطلاعات و تجربیات، برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگروه‌های کارشناسی اعلام کردند.

همکاری برای خدمت‌رسانی در حوزه حمایت‌های اجتماعی و فراهم‌کردن شرایط جذب شرکت‌های خصوصی برای سرمایه‌گذاری خارجی مشترک در این بخش، هماهنگی و همکاری در عرصه بین‌الملل و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای،ارائه آموزش‌های تخصصی و مهارتی در زمینه حمایت‌های اجتماعی از جمله توافقات این سند است.

همکاری در زمینه تأمین اجتماعی و امور اجتماعی شامل بیمه اجتماعی، توانمندسازی افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانواده و افراد آسیب‌پذیر، برنامه‌های کاهش فقر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی افراد دارای معلولیت در زمینه اشتغال، انجام پژوهش‌های مرتبط با امور اجتماعی، خدمات اجتماعی، کاهش فقر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از دیگر بخش‌های این تفاهم‌نامه همکاری است.

امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت محنت، مهاجرت و شغل تاجیکستان

همچنین، در ادامه سفر دکتر عبدالملکی به کشور تاجیکستان، یادداشت تفاهم همکاری میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت محنت، مهاجرت و شغل با جمهوری تاجیکستان امضا شد.

بر اساس این یادداشت تفاهم، طرفین در زمینه روابط کار، بازرسی کار، بهداشت و ایمنی محیط کار و کاهش حوادث ناشی از کار و بیمارهای شغلی، سیاست بازار کار، اشتغال و تبادل نیروی کار، تبادل اطلاعات در مورد وضعیت و نیازهای بازار کار دولت‌های طرفین و کمک به ساماندهی تبادل نیروی کار و اشتغال آن‌ها همکاری خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، برگزاری دوره‌های تکمیلی تربیت کارشناس، مربی و افراد نیازمند به آموزش برای توسعه زمینه‌های دارای اولویت‌های آموزشی مقدماتی، پیشرفته و بلندمدت توسط مؤسسات آموزش فنی و حرفه‌ای جمهوری اسلامی ایران، تبادل تجربه در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تبادل‌نظر و همکاری طرفین در سازمان بین‌المللی کار و سایر موضوعات مورد علاقه طرفین از دیگر موارد همکاری دو کشور است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول