اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تعلل پیمانکاران در اجرای طرح ساخت مسکن ملی قابل قبول نیست

فرماندار ساوه با تأکید بر اینکه تعلل هیچ پیمانکاری در اجرای طرح ساخت مسکن ملی قابل قبول نیست گفت: پیمانکاران خودشان برای اجرای این پروژه‌ها حضور یافتند و اجباری برای به‌کارگیری آنها نبوده بنابراین اگر توان و ظرفیت کار ندارند باید کنار بروند تا شرکت‌های قوی‌تر ادامه کار را انجام دهند.

تعلل پیمانکاران در اجرای طرح ساخت مسکن ملی قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، علی میرزایی در نشست بررسی پروژه مسکن ملی ساوه که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و پیمانکاران برگزار شد اظهار کرد: ساخت مسکن ملی در کشور یک اقدام خوب برای کنترل قیمت مسکن و همچنین خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد بود که در ساوه نیز این طرح با حدود ۲ هزار واحد از سال قبل کلید خورد.

وی افزود: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت در شهرستان ساوه به خاطر مهاجرپذیر بودن و دارا بودن شهر صنعتی بزرگ در کشور، تأمین مسکن یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهرستان بوده که اقدام ملی بخشی از این مشکل را مرتفع خواهد کرد.

فرماندار ساوه با قدردانی از همکاری دستگاه‌های مختلف برای تسریع در روند ساخت وساز این واحدها ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی که در ماه‌های اخیر وجود داشت مشکل تأمین سیمان و بتن بود که با تدابیر اندیشیده شده و انتقال آن به بورس هم قیمت شکسته شد و هم در تأمین آن دست دلال و واسطه قطع خواهد شد.

میرزایی با بیان اینکه مشکلات احصا شده مسکن ملی که در حوزه شهرستان قابل حل باشد برطرف خواهند شد افزود: برخی از مشکلات در سطح کلان بوده که آنها نیز در حال مرتفع شدن است و برخی نیز در سطح شهرستان قابل حل است که بعد از جلسه نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌های لازم برای رفع آنها انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: گزارشاتی که پیمانکاران در خصوص روند پیشرفت کار ارائه کردند شنیده شد اما اعتقاد داریم سرعت کار باید بالا برود تا قیمت تمام‌شده برای متقاضیان افزایش نیابد.

فرماندار ساوه با تأکید بر اینکه تعلل هیچ پیمانکاری در اجرای این طرح‌ها قابل قبول نیست تأکید کرد: پیمانکاران خودشان برای اجرای این پروژه‌ها حضور یافتند و اجباری برای به‌کارگیری آنها نبوده بنابراین اگر توان و ظرفیت کار ندارند باید کنار بروند تا شرکت‌های قوی‌تر ادامه کار را انجام دهند.

میرزایی با تذکر به پیمانکار یکی از پروژه‌ها در خصوص کندی عملیات اجرایی گفت: ظرف چند هفته آینده اگر عملیات ساخت در آن پروژه پیشرفت چشمگیر نداشته باشد و عقب‌ماندگی آن جبران نشود در خصوص پیمانکار ماده ۴۶ یعنی رفتن به لیست سیاه اعمال و شرکت دیگری جایگزین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تأخیر در روند ساخت و ساز تنها موجب افزایش قیمت برای متقاضی می‌شود افزود: مهندسان ناظر در این پروژه‌ها باید به‌درستی و دقت روند ساخت و ساز را نظاره کنند چراکه هرگونه قصور با برخورد قانونی روبرو خواهد شد.

فرماندار ساوه با قدردانی از دستگاه‌های خدمات رسان در راستای تسهیل زیرساخت‌های مسکن ملی ساوه اضافه کرد: تمام توان مدیریت شهرستان برای اجرای مسکن ملی به کار گرفته خواهد شد و مردم بدانند موضوع ساخت مسکن ملی در ساوه با جدیت دنبال خواهد شد.

معاون از ارائه مصالح خودداری می‌کنند

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای ساخت مسکن ملی در این شرایط سخت گفت: پروژه‌های ساوه به نسبت استان از پیشرفت خوبی برخوردار است اما انتظار داریم شرکت‌ها با توان بیشتری کار را به پیش ببرند.

احمد مرزبان افزود: مسئولان در اجرای این طرح کمک‌های خوبی کردند و با همدلی در پیشرفت این پروژه‌ها مشارکت کردند تا این پروژه‌ها با کمترین آسیب به روند اجرایی خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه تأمین سیمان و بتن مهمترین نیاز روز این پروژه‌هاست گفت: امکانات و نیروی کار خوبی برای مسکن ملی در ساوه مستقر شده اما اگر در بحث سیمان و بتن نیاز ما مرتفع شود کار را با سرعت بالاتری به پیش خواهیم برد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با تأکید بر اینکه این پروژه‌ها مربوط به مردم است و باید مسائل آن به سرعت حل شود گفت: متقاضیان تاکنون ۹۰ میلیون تومان در دو نوبت پرداخت کرده‌اند و حداقل برای یک یا دو نوبت آینده پیمانکار باید به سمت اخذ تسهیلات بانکی برود تا متقاضی نیز زمان تنفس برای تهیه آورده داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون تنها یکی از سه پروژه برای اخذ تسهیلات بانکی امور مربوطه را انجام داده و دو پروژه دیگر نیز باید در مدت مشخصی این تسهیلات را تهیه کنند و در صورت وجود مشکل برای رفع آن به اداره کل گزارش دهند.

مرزبان با بیان اینکه علیرغم وجود بچینگ در پروژه‌های ساوه، معاون از دادن مصالح خودداری می‌کنند گفت: متأسفانه معادن پیمانکاران را ملزم می‌کنند که از بچینگ های مورد تأیید خودشان بتن بخرند و به آنها مصالح نمی‌دهند که همین انحصار باعث کندی ساخت و ساز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین به نظام مهندسی اعلام کرد با دقت و حساسیت بیشتری روند اجرای کار را پیگیری کنند و هرگونه سهل‌انگاری را با جدیت گزارش کرده تا مشکلی در روند ساخت و ساز پیش نیاید.

گفتنی است در این جلسه پیمانکاران طرح اقدام ملی مسکن مشکلات مربوط به ساخت و ساز این واحدها را مطرح کردند و قرار شد این مسائل در اسرع وقت برطرف شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول