اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

عدالت ورزشی، حلقه مفقوده ورزش افراد دارای معلولیت

عدالت ورزشی حلقه مفقوده ورزش افراد دارای معلولیت و به معنای دیده شدن آنهایی که شایستگی‌شان را با رنج، با ثبات قدم، با فقر مادی، بی‌ادعا و بی‌های‌وهوی به اثبات رسانده‌اند، است.

عدالت ورزشی، حلقه مفقوده ورزش افراد دارای معلولیت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، دیدار امروز مقام معظم رهبری با قهرمانان پاراالمپیک و تاکید ایشان بر عدالت ورزشی، موضوعی است که دکتر مسعود فیروزی، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی آن را مورد تحلیل قرار داد و درباره‌اش یادداشت نوشت.

در این یادداشت آمده است:

دیدار امروز قهرمانان و مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک توکیو با رهبر انقلاب، حاوی رهنمودهای عملیاتی ارزنده‌ای بود و افق دید روشنی را پیش روی متولیان ورزش کشور به ویژه متولیان ورزش افراد دارای معلولیت گشود.

خودباوری، قدرشناسی، هویت ایرانی- اسلامی، امیدآفرینی و ارزش‌های انسانی، بیش از دیگر موضوعات در کلام رهبری متجلی شدند.

تاکید ایشان اما بر عدالت ورزشی، در عین پررنگ کردن وظایف برزمین مانده و تکالیف به سرانجام نرسیده، تلنگر بجا و درخور تاملی بود که سالهاست از طرف جامعه افراد دارای معلولیت طلب می‌شود؛ مطالبه به حقی که این عزیزان، با کسب عنوان‌های دهان پرکن ملی و جهانی، مدت‌های مدیدی است که استحقاق خود را برای داشتن آن به اثبات رسانده‌اند، اما گویی این حق‌خواهی و حق‌طلبی در هیاهوی «ووووزلا» گم شده است.

امروز دیگر به تدوین شرح وظایف و دستورالعمل‌ها و قوانین جدید نیاز نیست، امروز زمان تعهد و التزام به آنهاست و فرصتی برای عملی شدن.

این بزرگترین اقلیت، از بزرگترین محدودیت‌ها رد شده و پا را بر سکوهای قهرمانی گذاشته‌اند تا چشم‌ها را بینا و گوش‌ها را شنوا و قدم‌ها را حرکت دهند، برای بازسازی مسیرها، تا چرخ ویلچرشان آنها را در راه ورزشگاه و باشگاه و میدان مسابقه لنگ نگذارد، تا زمین ترک خورده والیبال دست و پاهایشان را زخمی نکند، تا نبود تجهیزات و امکانات، آنها را به پرتاب سنگ در زمین‌های خالی حاشیه شهر متوسل نکند، تا حقوق اندک و مسئولیت زندگی و ضعف جسمی و تحلیل قوای بدنی، آنها را به همان گوشه عزلت همیشگی و تکرار ملال‌آور تکرارها نکشاند. 

عدالت ورزشی یعنی دیده شدن آنهایی که شایستگی‌شان را با رنج، با ثبات قدم، با فقر مادی، بی‌ادعا و بی های‌وهوی به اثبات رسانده‌اند.

پس بار دیگر قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت را باز کنید و بخوانید، یک بار دیگر به دستورالعمل‌های سازمانی نگاه کنید، یک بار دیگر جامعه را با تمام شهروندانش ببینید، نیازی نیست برای همزادپنداری روی ویلچر بنشینید یا چشمهایتان را ببندید و گوش‌هایتان را بگیرید، اتفاقا امروز، درست همان روزی است که باید بیشتر ببینید، بیشتر بشنوید و بیشتر رو به جلو حرکت کنید. بسم الله»
انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول