اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کشته شدن 4 عنصر کُرد وابسته به آمریکا در شرق سوریه

در جریان حمله چند فرد ناشناس به یک ایست‌وبازرسی متعلق به شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه»، چهار نفر از این عناصر کشته شدند.

کشته شدن 4 عنصر کُرد وابسته به آمریکا در شرق سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، چند فرد ناشناس بعد از ظهر روز شنبه به یک ایست‌وبازرسی متعلق به شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -وابسته به آمریکا- حمله کردند.

خبرنگار اسپوتنیک از استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه به نقل از منابع محلی خبر داد که چند فرد ناشناس که احتمالا از قبایل و عشایر منطقه هستند، در ورودی شهرک «الدشیشه» در جنوب الحسکه، به عناصر کُرد حمله کردند.

این منابع خبر دادند که در جریان این حملات، چهار نفر از شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آمریکا کشته و چندین نفر دیگر از آنان نیز زخمی شدند.

این در حالی است که چند فرد ناشناس، بامداد امروز، در محله «الدرعیه» در مرکز شهر الرقه (شمال سوریه) یک خودروی نظامی متعلق به شبه‌نظامیان کُرد را هدف قرار دادند.

این حملات و انفجارها در واکنش به اقدامات تحریک‌آمیز کُردها علیه قبایل شرق سوریه است. شبه‌نظامیان کُرد روز گذشته ۲۷ نفر را در اطراف شهر الحسکه ربودند.

منابع محلی نیز خبر دادند که شبه‌نظامیان وابسته به آمریکا، به صورت بی‌هدف به سمت منازل تیراندازی می‌کردند تا با ایجاد ترس، مردم این منطقه را در منازل خود نگه دارند.

بخش اعظمی از شرق و شمال شرق سوریه، در اشغال شبه‌نظامیان کُرد و نظامیان آمریکایی قرار دارد. مردم این مناطق، به شدت مخالف این حضور اشغالگرانه هستند و بارها تظاهراتهای برای اخراج آنان برگزار کرده‌اند.

عشایر سوریه نیز روز گذشته با برگزاری نشستی، تأکید کردند که با رهبری بشار اسد و همکاری ارتش سوریه، به این حضور اشغالگرانه پایان خواهند داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول