اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

فرار تبریزی‌ها از تبریز!

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در این شهر در چهار سال گذشته به خواب رفته است، گفت: اگر می‌خواهیم سرمایه‌گذار پای کار آید، باید زمینه‌های سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم تا تبریزی‌ها حداقل از تبریز فرار نکنند.

فرار تبریزی‌ها از تبریز!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا نوای‌باغبان در جلسه مشترک اعضای شورای شهر تبریز با نمایندگان مردم تبریز در مجلس  با بیان اینکه حداقل سه ماه یک بار جلسه هماهنگی با نمایندگان تبریز داشته باشیم، اظهار داشت: امروز بزرگترین مشکل تبریز حوزه آب است که باید در آینده به صورت جدی در این زمینه سرمایه‌گذاری شود.

وی افزود: انتقال آب ارس به تبریز و احیای دریاچه ارومیه از اولویت آب در تبریز و منطقه هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت پیشرفت قطار شهری تبریز، تصریح کرد: با وجود اینکه خط ۳ مترو تبریز را بودجه‌گذاری کردیم و خط یک در حال اتمام است و خط ۲ حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

باغبان اضافه کرد: خط ۳ در سال‌های گذشته راکد مانده بود که شورا تاکید کرد، تبریز از ردیف بودجه ملی در این خصوص نباید محروم شود.

وی با بیان اینکه از نمایندگان تبریز می‌خواهیم ردیف بودجه خط ۳ مترو تبریز را احیا کنند، گفت: بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان بدهی از دولت داریم که بیشتر آن در زمینه ارائه پروانه در بافت فرسوده و حمل و نقل است که از نمایندگان مجلس تقاضا داریم این بدهی‌ها را پیگیر باشند.

علیرضا نوای‌باغبان تاکید کرد: لایحه مدیریت واحد شهری و درآمد پایدار شهرداری در مجلس است که آماده هستیم‌ تبریز به عنوان پایلوت اجرای این طرح را برعهده بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه در زمینه مدیریت واحد شهری می‌توان بسیاری از مشکلات شهروندان با ادارات مختلف را رفع کرد، متذکر شد: در برخی مواقع قوانینی می‌آید که باعث می‌شود درآمد پایدار شهرداری به خطر بیفتد، بسیاری طرح‌ها به جای اینکه باعث درآمد پایدار شهرداری باشد درآمد پایدار را به خطر می‌اندازد.

وی با اشاره به کاهش حریم اراضی تبریز با افتتاح بخش باسمنج بیان داشت: با بخش شدن باسمنج مشکلی نداریم اما نباید به توسعه تبریز خدشه وارد کند.

باغبان اضافه کرد: ما با تشکیل بخش باسمنج مشکلی نداریم اما کاهش اراضی محدوده تبریز به شدت مخالفیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز یادآور شد: در هفته گذشته کاهش ۳۰ درصدی عوارض را داشتیم که در راستای حمایت از  شهروندان بود و در ۶ ماهه دوم اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به عقب روی اتوبوسرانی در چند سال گذشته گفت: بیش از ۴۰۰ اتوبوس از خط حمل‌ونقل  عمومی تبریز بیرون رفته اما تنها تعداد ۱۲ اتوبوس وارد خط شده است.

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: برنامه داریم سالانه ۲۰۰ دستگاه اتوبوس وارد تبریز شود، اگر دولت توان تامین اتوبوس را دارد با دولت همکاری می‌کنیم اگرنه با بخش خصوصی همکاری خواهیم کرد.

باغبان تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در تبریز در چهار سال گذشته به خواب رفته است و بودجه شهرداری فقط وضعیت فعلی را تامین می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: اگر می‌خواهیم سرمایه‌‌گذار پای کار آید باید زمینه‌های سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم تا تبریزی‌ها حداقل از تبریز فرار نکنند.

انتهای پیام/60034/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول