اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

نوبت واکسن کرونا به دانش‌آموزان رسید/ نگرانی مسؤولان از استقبال کم کرمانشاهیان از واکسیناسیون

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها با صرفا واکسن سینوفارم از امروز در سراسر استان کرمانشاه و تمامی مراکز تجمیعی واکسیناسیون آغاز می‌شود.

نوبت واکسن کرونا به دانش‌آموزان رسید/ نگرانی مسؤولان از استقبال کم کرمانشاهیان از واکسیناسیون

مهدی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از آغاز واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها خبر داد و گفت: از امروز واکسیناسیون ۱۲ سال به بالا‌ها در سراسر استان کرمانشاه و تمامی مراکز تجمیعی واکسیناسیون(۴۱ پایگاه) آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان با دو نوع واکسن واکسن چینی سینوفارم و دیگری واکسن مشترک پاستور و کوبا سوبرانا-۲ واکسینه می‌شوند، افزود: واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها در استان کرمانشاه با واکسن سینوفارم انجام می‌شود چون فعلا واکسن سوبرانا ۲ نداریم.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: نیاز به ثبت‌نام در سامانه نیست و برای واکسینه و ایمن شدن از امروز خانوادگی اقدام کنید.

وی با ابراز نگرانی از استقبال کم کرمانشاهیان از واکسیناسیون، گفت: بعد از اعلام واکسیناسیون برای افراد ۱۸ سال به بالا در استان تغییر آنچنانی در میزان مراجعه کننده به مراکز نداریم در حالی که انتظار داشتیم تعداد زیادی برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

وی ادعای مرگ‌بار بودن واکسن کرونا را بی‌اساس دانست و افزود:ویدئویی با زیرنویس فارسی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که فردی در آن به عنوان دانشمند معرفی می‌شود و ادعا می‌کند واکسن‌های کرونا به زودی میلیاردها نفر را می‌کشند. این ادعا بی‌اساس و نادرست است و این فرد نیز دانشمند نیست.

محمدی اضافه کرد: الکسیس بونیولو، نه یک دانشمند که یک فعال اجتماعی است که یک سایت، یک شرکت و یک موسسه مرتبط با جامعه کاتولیک‌ها دارد. او صلاحیت اظهارنظر علمی و معتبر درباره اثرات واکسن کرونا را ندارد.

وی گفت: ادعاهای او با یافته‌ها و گزارش‌های علمی منطبق نیست. گزارش‌ها و مطالعات از سوی سازمان بهداشت جهانی و موسسات معتبر نشان می‌دهد که واکسن‌های کرونا هیچ تاثیر نامناسبی بر سیستم ایمنی افراد نمی‌گذارند و در عوض با ایجاد پادتن‌، باعث کاهش ابتلا، بستری‌شدن و مرگ بر اثر کووید۱۹ می‌شوند؛ سخنان بی‌اساس این فرد را گوش ندهید و هرچه سریع‌تر برای واکسیناسیون خود و خانواده اقدام کنید.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول