اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مقاوم‌سازی روستایی، مصداق بارز خدمت به انقلاب است/ تجربه بازسازی مناطق زلزله‌زده میانه و سراب مکتوب شود

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی، مصداق بارز خدمت به انقلاب است، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای عمران و آبادانی روستایی و عدالت اجتماعی، رسالت سنگین و ارزشمندی دارد.

مقاوم‌سازی روستایی، مصداق بارز خدمت به انقلاب است/ تجربه بازسازی مناطق زلزله‌زده میانه و سراب مکتوب شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در دیدار معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم تابش، رئیس فقید این بنیاد، اظهار داشت: تدبیر و جدیت ایشان در حادثه زلزله میانه و سراب کمک کرد تا برگ زرین دیگری در کارنامه بنیاد مسکن رقم بخورد.

وی با اشاره به تجارب بازسازی مناطق زلزله‌زده میانه و سراب، گفت: در این حادثه، راهبردی ابتکاری در پیش گرفته شد و ما در عرض یک سال توانستیم همه وظایف خود را انجام دهیم.
 
پورمحمدی تأکید کرد: روشی که به کار گرفته شد، موجب شد در هفته اول اسکان اضطراری در عرض یک ماه اسکان موقت و در عرض یک سال اسکان دائمی زلزله‌زدگان حل شود و این تجربه موفق باید به عنوان افتخار دولت و نظام، مکتوب و مستندسازی شود.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث، گفت: در زلزله میانه و سراب تنها 5 نفر را از دست دادیم؛ هرچند جان یک نفر هم برای ما مهم است، اما اگر مقاوم‌سازی روستایی صورت نمی‌گرفت قطعاً تلفات بیشتری داشتیم.
 
وی تصریح کرد: مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی هم از نظر عمران و آبادانی روستاها و هم از نظر عدالت اجتماعی رسالت ارزشمندی است و این کار مصداق بارز خدمت به انقلاب است.
 
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم با قدردانی از حمایت‌های استاندار از مجموعه بنیاد مسکن، یادآور شد: با تدابیر و همکاری‌های مدیریت استان، تجربه خوبی در بازسازی مناطق زلزله‌زده میانه و سراب به ثبت رسید.
 
محمدرضا شاملو همچنین مرحوم تابش را از مدیران اجرایی سالم و زحمتکش کشور عنوان کرد و با اشاره به خدمات 16 ساله ایشان در بنیاد مسکن، تصریح کرد: مرحوم تابش قبل از ریاست بنیاد مسکن هم همواره در همه صحنه‌ها و حوادث حضور فعال داشت و متانت و آرامش ایشان موجب شد که بتوانیم بحران‌های مختلف را به خوبی مدیریت کنیم.
 

انتهای پیام/60021/س/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول