اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

در جلسه شورای شهر کرج با فرماندهان انتظامی البرز چه گذشت؟

جلسه اعضای شورای شهر کرج با فرماندهان انتظامی استان پیش از ظهر امروز در صحن شورای اسلامی کرج با موضوع افزایش تعامل مدیریت شهری و پلیس برگزار شد.

در جلسه شورای شهر کرج با فرماندهان انتظامی البرز چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، جلسه اعضای شورای شهر کرج با  فرماندهان انتظامی استان پیش از ظهر امروز در صحن شورای اسلامی کرج با حضور سردار محمدیان فرمانده انتظامی استان البرز  وچند تن از معاونان وی با موضوع افزایش تعامل مدیریت شهری و پلیس  برگزار شد.

تعامل پلیس و کمیته بانوان، کودک و خانواده برای افزایش ضریب امنیت

فاطمه منعمی رئیس کمیته بانوان،کودک وخانواده ضمن تقدیر از نیروی انتظامی در راستای برقراری امنیت در جامعه اظهار داشت: پلیس بنا بر وظایف ذاتی خود بیشترین حضور را میان مردم دارد و می تواند به عنوان یک رابط این تعامل را به شکل منجسم با کمیته بانوان، کودک و خانواده شورای شهر برقرار کند.

وی به موضوع آسیب‌های اجتماعی اشاره و تصریح کرد: این کارگروه درصدد است تا آسیب‌های اجتماعی را احصاء و در عین حال دغدغه‌های مردمی را نیز به مسئولان و فرماندهان انتظامی در شکل‌های مختلف انتقال دهد تا با تعامل شاهد اتفاقات خوب باشیم.

منعمی یادآور شد: ارائه خدمات و برنامه‌های آموزشی و پیشگیری بخصوص به بانوان به آن‌ها کمک می کند تا در زندگی تصمیم‌های مناسب تری اخذ و بیشتر با حقوق خود در جامعه آشنا شوند.

سهم ناچیز کرج از محل ماده 23 جرایم راهنمایی و رانندگی

علی قاسم پور رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر کرج، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون رقم 209 میلیارد تومان جریمه توسط مردم به خزانه دولت واریز شده است، سهم کرج را از محل درآمدهای ماده 23 جرایم راهنمایی و رانندگی بسیار اندک عنوان کرد.

قاسم پور، با تاکید بر اینکه یکی از بزرگترین معضلات همه شهرها در حوزه ترافیک، تامین منابع مالی است، تصریح کرد: یکی از ارکان تامین این منابع، اجرای ماده 23 جرایم راهنمایی و رانندگی است، اما طی سال‌های اخیر سهم اندکی از این وجوه به کرج بازگردانده شده است.

وی با انتقاد از نحوه تخصیص این مبالغ نیز بیان کرد: واریز وجوه به خزانه توسط مردم به صورت نقدی انجام می گیرد اما سهم کرج از محل این ماده در سال گذشته به صورت غیرنقدی پرداخت شده است.

این عضو شورای شهر کرج، خاطرنشان کرد: همچنین از محل این منبع می توان به یکی از مهمترین نیازهای مدیریت ترافیک که شامل تهیه و بهره گیری از تجهیزات هوشمندسازی است، کمک فراوان کرد.

قاسم پور بر اساس ماده 23 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، وجوه حاصل از جریمه‌های تخلفات رانندگی در سراسر کشور به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه داری کل واریز می‌شود تا علاوه بر بودجه سالیانه به شهرداری‌ها و دهیاری‌های ذیربط، وزارت راه‌و‌ترابری و پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تخصیص داده می شود.

وعده‌ها را عملیاتی کنید/ وجود زندان ها بزرگترین عامل ناهنجاری‌های اجتماعی

رئیس شورای شهر کرج تاکید کرد: شورای ششم با قول تحقق وعده‌ها به میدان آمده و یکی از مهمترین وعده‌های مسئولان در همه دوره ها و مقاطع، انتقال زندان‌ها از کرج و به دنبال آن کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده است.

جواد چپردار با بیان اینکه بخش عمده ای از مشکلات اجتماعی و آسیب‌ها در کرج ناشی از وجود این زندان‌هاست، گفت: مدیریت شهری به عنوان یکی از اعضای اصلی دخیل در اجرای طرح، از هر گونه اقدام مرتبط حمایت می کند.

وی، از مسئولان نیروی انتظامی استان خواست با انجام پیگیری‌های لازم، به این معضل بزرگ شهری که مورد درخواست شهروندان نیز هست، پایان ببخشند.

رئیس شورای شهر کرج در بخش دیگری از گفته‌های خود به برخی ویژگی‌های این دوره از شورا اشاره و اذعان کرد: از خصوصیات بارز دوره ششم شورای شهر، برخورداری از تحصیلات آکادمیک و سابقه حضور اعضا در مدیریت شهری است که این مهم، تصمیم گیری و پیگیری امور شهر را تسهیل و تسریع می کند.

سهم مردم در ایجاد امنیت شهر لحاظ شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و جوانان شورای شهر کرج گفت: جلب مشارکت مردم در موضوعات مرتبط با امنیت، علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی و هزینه‌ها، به مدیریت بهینه شهر کمک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سعیدی با اشاره به شعار دوره ششم شورای شهر کرج مبنی بر رسیدگی به مناطق کم برخوردار، یکی از بزرگترین مشکلات این بخش را در حوزه تجهیزات و امکانات ترافیکی عنوان کرد.

سعیدی افزود: در برخی از مناطق از جمله حصارک و اسلام آباد، کوچه‌هایی باریک با طول بسیار زیاد وجود دارد که فاقد تابلوهای راهنمایی و رانندگی است و سردرگمی فراوان رانندگان برای مسیریابی را به همراه دارد.

وی در عین حال تاکید کرد: البته این معضلات تنها با نصب تابلوهای ترافیکی قابل رفع نیست؛ آنچه در این نواحی اولویت دارد ایجاد تغییرات وضعی در معابر و خیابان‌هاست که انتظار داریم این مشکل با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی هر چه سریعتر رفع شود.

این عضو شورای شهر کرج در ادامه گفته های خود به اهمیت امر پیشگیری در حوزه اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: همکاری نیروی انتظامی برای تهیه اطلس فرهنگی شهر که در شورای فرهنگ عمومی استان در حال تدوین است می تواند بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول