اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

جوکار: نقش احزاب سیاسی در کشور انتخاباتی است

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با انتقاد از ناکارآمدی احزاب سیاسی کشور در جریان های اجتماعی و فرهنگی گفت: نقش احزاب سیاسی در کشور انتخاباتی است و در سایر مواقع کارآمدی ندارند.

جوکار: نقش احزاب سیاسی در کشور انتخاباتی است

محمدصالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما همه چیز به قانون و نقایص قانونی ربط داده می شود در حالیکه برای برخی اقدامات نمی توان قانون را ناقص دانست و موضوع احزاب هم از این دست است که در اصلاح قانون نیست و مشکل از جای دیگری نشات می گیرد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های حزبی و تاثیرگذاری احزاب در سایر موضوعات و رویدادهای اجتماعی و فرهنگی کشور را نمی توان با اصلاح قانون احزاب حل کرد افزود: تقویت و توسعه فعالیت‌های حزبی می تواند تاثیرگذاری احزاب را در جریانات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نشان دهد اما اینطور که پیداست خود احزاب هم در این زمینه مشکلات بسیاری دارند و توانی برای کارآمدی آن ها دیده نمی شود.

جوکار با بیان اینکه احزاب نقش مهمی در ابعاد مختلف کشور دارند اما فقط در مسائل سیاسی به ویژه انتخابات ها بیشتر دیده می شوند و فعال تر هستند تصریح کرد: همواره در ایام انتخابات شاهد فعالیت احزاب در کشور هستیم اما این جریان های سیاسی در عرصه های دیگر جایگاه خاصی ندارند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چهار دهه از شکل گیری انقلاب می گذرد اما طی این سالها مردم هیچگاه از فعالیت احزاب استقبال نکرده اند ادامه داد: در این میان باید یادآور شد گاهی اوقات جریان های سیاسی و احزاب به قدرت دست می یایند اما وقتی با عدم رغبت مردم مواجه شدند، در مقابل بروز مشکلات از پاسخگویی سر باز زده اند که چنین امری موجب سلب اعتماد جامعه از احزاب شده است.

وی با تاکید بر کارایی مختلف احزاب در کشور عنوان کرد: کارکرد احزاب فراتر از بروز و ظهور در زمان برگزاری انتخابات و فعالیت های سیاسی است اما متاسفانه احزاب ما فقط این قسمت از کار را بهتر بلدند و در سایر موارد نقش آفرینی ندارند و صرفا در ایام انتخابات روی کار می آیند.

جوکار با تاکید بر لزوم سازماندهی درون سازمانی برای احزاب اظهار داشت: برخی از احزاب چندان عضوی ندارند و به ندرت تعدادشان به تعداد انگشتان دست برسد و سایر احزاب نیز آموزش برای نقش آفرینی در بخش های مختلف را فراموش کرده اند که لازمه آن سازماندهی احزاب است.

وی عنوان کرد: در واقع عده‌ای دور هم جمع شدند و به نام یک حزب اساسنامه‌ای را تعریف کرده و قراردادی را امضا می‌کنند اما نه دفاتر خود را در سراسر کشور ایجاد می‌کنند و نه نسبت به عضو گیری و آموزش اعضا گامی برمی‌دارند و همین نداشتن برنامه از سوی احزاب سبب استقبال نکردن از فعالیت چنین جریان هایی سیاسی شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول