اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

سامانه واکسیناسیون کرونا برای متولدین ۷۸ و قبل از آن باز است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر در استان سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون برای متولیدین ۷۸ و قبل از آن باز بوده و امکان ثبت‌نام برای این افراد وجود دارد.

سامانه واکسیناسیون کرونا برای متولدین ۷۸ و قبل از آن باز است

محمد دهقانی فیروزآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در حال حاضر واکسیناسیون جوانان در استان آغاز شده و به سرعت در حال انجام است.

وی از کاهش محدودیت سنی در سراسر کشور تا ۵ سال دیگر برای واکسیناسیون خبر داد و افزود: در حال حاضر در استان سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون برای متولیدین ۷۸ و قبل از آن باز بوده و امکان ثبت نام برای این افراد وجود دارد.

تزریق ۴۲۹ هزار و ۹۸۱ دُز واکسن در خراسان‌جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تأکید بر ثبت‌نام افراد مشمول برای تزریق واکسن، گفت: از تمامی افراد واجد شرایط درخواست می‌شود حتما برای تزریق واکسن به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کرده و ثبت‌نام نمایند تا معطل نشده و کارها با نظم انجام گیرد.

دهقانی از واکسیناسیون ۲۷۲ هزار و ۶۷۳ نفر دُز اول و ۱۵۷ هزار و ۳۰۸ نفر دُز دوم در استان تاکنون خبر داد و گفت: مجموع واکسن‌های تزریق شده در استان تاکنون در استان به ۴۲۹ هزار و ۹۸۱ دُز رسیده است.

وی به بیماران کرونایی در استان اشاره کرد و یادآور شد: از ۲۶ تا ۲۷ شهریورماه امسال ۱۰۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند که از این تعداد ۲۰ بیمار نیاز به بستری داشته و در بیمارستان‌های استان بستری و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

مجموع افراد مبتلا به کرونا به ۳۰ هزار و ۷۷۰ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: از آغاز همه‌گیری بیمار کرونا در استان تاکنون در مجموع تعداد بیماران مبتلا به کرونا به عدد ۳۰ هزار و ۷۷۰ نفر رسیده است.

دهقانی از جان باختن ۳ تن از افراد مبتلا به کرونا در استان طی روز گذشته خبر داد و افزود: با جان باختن این افراد مجموع فوت‌شدگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان به یک هزار و ۱۱۷ نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان تحت مراقبت هستند، اضافه کرد: همچنین ۲۹ هزار و ۵۳۱ بیمار بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیض شده اند.

وضعیت شیوع کرونا در شهرهای استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به وضعیت شیوع کرونا در شهرهای استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم استان در حال حاضر وضعیت قرمز در هیچ یک از شهرهای استان نبوده و وضعیت نارنجی در ۷ شهر استان شامل بیرجند، قاین، طبس، فردوس، نهبندان، سربیشه و زیرکوه وجود دارد و همچنین ۳ شهر درمیان، بشرویه و سرایان در وضعیت زرد و شهر خوسف در وضعیت آبی قرار دارد.

دهقانی خاطرنشان کرد: امیدواریم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگیری از مسافرت‌ها غیرضروری و دورهمی‌ها و همچنین واکسیناسیون به موقع افراد واجد شرایط شاهد از بین رفتن این بیماری در استان و کشور باشیم.

انتهای پیام/69027/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول