اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

دستگیری ۲۲۶ متخلف شکار و صید در نیمه اول سال ۱۴۰۰ در آذربایجان‌غربی

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: در 6 ماه سال جاری تاکنون ۲۲۶ نفر متخلف دستگیر و از شکارچیان ۳۹ قبضه اسلحه شکاری کشف شده است.

دستگیری ۲۲۶ متخلف شکار و صید در نیمه اول سال ۱۴۰۰ در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی مهران نظری اظهار داشت: در 6 ماه نخست سال تعداد ۲۹۶ تخلف زیست محیطی در استان توسط یگان حفاظت محیط زیست کشف و ۱۹۶ نفر نیز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی افزود: یگان حفاظت محیط زیست استان در این مدت بیش از ۳۹ اسلحه مجاز و غیر مجاز را از شکارچیان متخلف کشف کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تصریح کرد: تعداد ۱۲۷۶ قطعه  انواع ادوات شکاری از جمله قایق، تور صیادی و ماهیگیری، الکترو شوکر، تورهای زنده‌گیری و سایر ادوات کشف شده است.

نظری بیان کرد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی همچنین در گشت و کنترل مناطق تحت حفاظت محیط زیست این استان ۳۶۰ قطعه پرنده و ۱۲ مورد پستاندار را از متخلفین به صورت زنده کشف و به منظور ادامه حیات آنها را به دامن طبیعت رهاسازی کرده‌اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: در ۶ ماه اول امسال همچنین ۶۹ مورد شکارچی قبل از انجام هرگونه شکار شناسایی و توسط یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شده‌اند.

نظری افزود: یگان حفاظت محیط زیست این استان به منظور حفاظت اصولی و پیشگیری از شکار یا زنده‌گیری  پرندگان شکاری نادر، با افزایش گشت و کنترل مناطق و انجام تمهیدات و اقدامات حفاظتی لازم با استفاده از روش‌های مختلف، از زنده‌گیری و حمل آنها به استان‌های همجوار جلوگیری کرده و تا کنون ۶  اکیپ از متخلفین زنده‌گیر پرندگان شکاری را نیز دستگیر و ۹ باب کوخه و محمیه شکارچیان زنده گیر را شناسایی و تخریب کرده است. 

وی در خصوص عملکرد این اداره کل در حوزه کنترل آلودگی هوا نیز عنوان کرد: در مدت ۶ ماه اول سال ۳۸ مورد آلودگی هم توسط این یگان شناسایی و با عاملان آن طبق ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد شده است .

این مقام مسوول یادآور شد: یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌‌غربی از صیادان متخلف بیش از  ۱۴هزار و ۶۴۷ قطعه، از انواع آبزیان شامل کپور، ماهی آزاد، سوف نیز کشف و متخلفین را مراجع قضایی معرفی کرده‌اند.

نظری گفت: در  آتش‌سوزی‌های اتفاق افتاده در مناطق این استان نیز ۸۹۰ هکتار از مناطق دچار حریق شدند که به کمک تیم‌های واکنش سریع محیط‌بانان و سایر ارگان‌ها و جوامع محلی و نیروهای مردمی حریق مهار شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی از مردم با فرهنگ و دوستداران محیط زیست استان در خواست کرد تا همچون گذشته، به منظور حفظ انفال الهی و گونه‌های ارزشمند حیات وحش و تنوع زیستی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست سراسر استان یا از طریق سامانه  رایگان۱۵۴۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول